15 Aralık 2009

muhallebili kadayıf




Malzeme:
yarım paket margarin,3 fincan un,8 kaşık toz şeker,
1 kg süt,1 paket vanilya.
300 gr çiğ kadayıf...2-3 kaşık toz şeker

Yapılışı:
margarin eritilir,un katıp hafif kavrulur,8 kaşık şeker katıp karıştırılır.
sütü koyup,iyice karıştırılır.vanilyasıda katıp,güzelce pişirilir.
muhallebi kıvamına gelince 2-3 dakika daha kaynatıp ocak kapatılır.

diğer tarafta derin ve geniş bir tencerede kadayıf ve 2-3 kaşık şeker kavrulur,
karıştıra karıştıra iyice pembeleştirilir.
sonra bir borcama yada başka bir tepsiye kadayıfın yarısı serilir
üstüne pişirdiğimiz muhallebi dökülür,
ve muhallebinin üstüne kadayıfın diğer yarısı serilir..
buzdolabında soğutulur.
çok nefis bir tatlı oluyor...
Afiyet olsun..
sevgiler...
bende bu tatlımı
http://mutfaktasanat.blogspot.com
arkadaşımın ev sahibeliğini yapmış olduğu 49.porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyorum...

6 yorum:

htp://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın sevgıler

Adsız dedi ki...

Cok severim cooook.... Ellerine saglik canim.

Tuğba dedi ki...

Ben de bayılırım bu kadayıfa..böyle muhallebilisini geçen sene bir iftarda yedim ve öğrendim.Ellerine sağlık canım,yemiş kadar oldum şimdi:)
sevgiler..

Alime dedi ki...

Katılım için teşekkürler tarifinizi aldım..

htttp://belguzarannne.blogspot.com dedi ki...

merhaba ıletıleım gıtmıyor sevgıler ıyı pazarlar

htttp://belguzarannne.blogspot.com dedi ki...

selam çok severım ama malum seke yuksek olunca her sey kısıtlı elıe sağlık