08 Eylül 2009

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ -3- BAŞLADIII...GELSİN TARİFLER!

Tarif no:22
Gönderen:SİHİRLİ ELLER 34
Tarifin adı:laz böreği
SİHİRLİ ELLER 34
arkadaşıma çok teşekkür ediyorum...

Sevgili arkadaşlar bugün sizlerle karadenizin meşhur bir tatlısını paylaşmak istedim Laz Böreği adına bakıp aldanmayın süper bir tatlı tarifini internetten aldım bende orjinalini yemedim ama böylede süperrr ötesi bir şey oldu eşimin ve benim vazgeçilmezlerimizden Bu tatlıyı sevgili GELİBOLU 17 nin yapmış olduğu İftar Bereketi Etkinliği 3 için gönderiyorum arkadaşımıza kolaylıklar diliyorum.

Muhallebi için ;
5 su bardağı süt
4 yumurta
1 su bardağı un
2 su bardağı şeker

Malzemeleri tencereye koyup muhallebi kıvamına gelene kadar pişir.Üzeri kabuk bağlamaması için ara sıra karıştır.

Hamuru için ;
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı süt
1/2 paket kabartma tozu
Yeteri miktarda un

Yufkanın malzemelerini karıştırıp kulak memesi kıvamında hamur elde edelim.15-20 dakika dinlendirelim.16 tane beze yapalım nişasta yardımı ile hamurun yarısını ince bir şekilde açıp tepsiye üst üste koyuyoruz aralarına tereyağı serperek.Daha sonra muhallebiyi koyuyoruz ve tepsiden sarkan yufkaları içeri katlıyoruz. Kalan hamuruda aynı şekilde ince ince açıp aralarına tereyağı serpip onlarıda muhallebinin üzerine seriyoruz. Tepsiden taşan yufkaları içine koyuyoruz. Böreğimizi kare olarak dilimliyoruz.Üzerine tereyağ sürüp 180 derecede pişiriyoruz.

Pişen böreğimizin üzerine 2-3 yemek kaşığı su,2 yemek kaşığı şeker ve 1 yemek kaşığı tereyağını eriterek bir taşım kaynatıp pişen böreğimizin üzerine sürüyoruz buda parlak olması için herkese afiyet olsun.

sitesindeki diğer güzellikler için lütfen TIKLAYINIZ

Hiç yorum yok: