19 Ekim 2011

"Çay,Kahve Bahane" Etkinliğimiz Devam Ediyor ;)



                                                        ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

                                 

"Çay,Kahve Bahane"
'bu etkinlik çok şahane' diyerek yeni bir etkinlik başlatmak istiyorum,
her zamanki gibi güzel tariflerinizle beni yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...

77_ HATİCE arkadaşım PEYNİRLİ ÖRGÜLER ile etkinliğimizin misafiri olmuş...Ellerine sağlık canım,çok teşekkürler,sevgiler,selamlar olsun...Hemen yayınlıyorum...
MALZEME:

2 adet yumurta (birisinin sarısı üzerine)
1 su.bar. sıvıyağ
1 su.bar. yoğurt
1 su.bar.süt kaymağı(yoksa normal kaymak olabilir)
1 tat.kaş dan az tuz
1,5 tat.kaş.pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un
----------
İÇ MALZEME:
peynir ve maydanoz
-------------

YAPILIŞI:
Tüm malzeme karıştırılarak hamur yoğrulur ve üç parçaya bölünür..Her parça açılarak içine iç malzemesi koyulur ve kenarlarına kesik atılarak kapatılır(resimdeki gibi) üzerine yumurta sarısı ,susam veya çörek otu koyulur ...Önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirilir...
Sıcak ve ılıkken inanılmaz ,soğuyunca da güzel..Haydi mutfağa :) :)
Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)





76_ Bugün güneş birazcıkta olsa yüzünü gösteriyor,ve güneşi gördükçe benim içime huzur doluyor :)
Sevgili GÜLO ANNE harika bir tarif göndermiş etkinliğimize,ellerine sağlık teşekkürler dedikten sonra hemen,KIYMALI YEŞİL MERCİMEKLİ İÇLİ KÖFTE tarifini sizlerle paylaşıyorum :)

MALZEMELER

3 su bardağı Malatya yöresine ait yarma
1 su bar. köftelik bulgur
tuz ve yoğurmak için su
İÇ HARCI İÇİN
1 Su bardağı kırmızı mercimek/Malatya mercimeği organik) yoksa yeşil mercimek
300 gr orta yağlı kıyma
3 adet orta boy kuru soğan
yağ.tuz.karabiber.pul biber
ÜZERİ İÇİN
3 yemek kşğ tereyağı
2 yemek kşğ sıvı yağ
YAPILIŞI
Yoğurma kabına yarma,bulgur ve tuzu koyup karıştıralım.Üstüne 1 su bardağı sıcak suyu boşaltıp yarım saat dinlendirelim.Bu arada yeşil mercimeği haşlayıp süzelim.Soğanı ve kıymayı yağda kavurup içine haşlanmış mercimekleri tuz ve baharatları ekleyelim ve karıştıralım.bulgurun kabarması için yarım saat kadar bekletelim yarma bulgur karışımına azar azar su ilave edip hamur haline getirelim.Elimizle açıp içine mercimekli harcı doldurup kapatalım.Bütün açma işlemi bitince tuzlu kaynar suda haşlayalım.Tere yağını ve sıvı yağını bir tavaya koyup kızdıralım .Köftelerin üstüne dökelim. Ayran eşliğinde servis edelim.
AFİYET OLSUN
Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)





75_ Bu soğukta sevgili arkadaşımız KIZHATCE çok güzel LALELER ile misafirimiz oldu sağolsun :)
hani şarkı varya Mazhar Alanson söylüyor "sana sarı laleler aldım çiçek pazarından" diye ama hatice arkadaşımın laleler sarı değil kırmızı,hem öyle Amsterdam'ın çiçek pazarından alınmada değil,bildiğin domatesten mutfakta yapma :) o kadar güzellerki,ellerine sağlık deyip,teşekkür edip,hemen yayınlıyorum...


Armut şeklinde domatesleri üzerinden dörde kesin,içini kaşıkla çıkartın ve peynirle doldurun(krem peynir kalmadığı için ben beyaz peynir koydum,krem peynirlr daha düzgün bir görüntü sağlayabilirsiniz)..



Çöp şişlere yeşil soğanları geçirip domateslerin altına batırıyorsunuz,lale demetini düzenleyip kalvaltı sofranızdaki yerini alması sizlere kalıyor :) :)

Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzelliklerini görmek için BİR TIK yeterli :)





74_ Çok soğuk dışarda yağmur yağıyor,ve duvarın dibinde bir kedi yavrusu miyavlıyor,ıslanmış ve üşümüş,sanırım annesinin gelip onu almasını bekliyor....Ama inşallah birazdan çay demleyip içince ve üzerine bu güzel kurabiyeleri yiyince içimiz ısınacak :)
Yeni hafta inşallah hepimize güzellikler getirir...Sevgili İSMEHAN etkinliğimiz için DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE yapmış,bende hemen eklemek istiyorum,teşekkürler canım,ellerine sağlık,her zaman beklerim,sevgiler...

5 CAYI MENUMUZDE BULUNAN DAMLA CIKOLATALI KURABIYENIN MALZEMELERI

1 PAKET MARGARIN (ERİTİLMİŞ)
1 KAHVE FINCANI SIVIYAG
YARIM CAY BARDAGI DAMLA CIKOLATA
1 CAY BARDAGI DÖVÜLMÜŞ CEVIZ VEYA FINDIK
1 TATLI KASIGI TARCIN
1 SU BARDAGI PUDRA SEKERI

MARGARINI ERITIN.ILIKKEN DAMLA CIKOLATALARI ILAVE EDIN.DIGER BUTUN MALZEMELERI KARISTIRIN.ELINIZLE KUCUK KUCUK KOPARAK TEPSIYE DIZIN. 180 C .BEYAZ RENKTE PİŞİRİN.FIRINDAN IKINCA ILKKEN UZERINE PUDRA SEKERI SERPIN.
COK KOLAY AMA BIR O KADARDA LEZZETLI BIR KURABIYE.DENEMENIZI TAVSIYE EDIYORUM.

Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)






73_ Herkese mutlu hafta sonları diliyorum arkadaşlar,,,çoook soğuk,hava dahada 10 derece soğuyacakmış,hafta ortasına kadar böyle devam edecekmiş,sonra belki ılınırmış,az önce hava durumunda dinledim,dün sobamızı kurduk bizde,yaktık üstüne çay suyumuzuda koyduk oturuyoruz....
Ama hava soğuk diye tariflere aramı vericez,hayır :) sevgili NESRİN arkadaşımız ISPANAKLI KÖFTE göndermiş sağolsun etkinliğimiz için,hemen ekliyemediğim için arkadaşımdan özür diliyorum,dediğim gibi soba kurma telaşım vardı,şimdi fırsatım oldu hemen ekliyorum...Teşekkürlerimi vede sevgilerimi göndererek...
malzeme:

•250 g haslanmis ince kiyilmis ispanak (1 su bardagi kadar)
•250 g haslanmis patates (3-4 kücük boy)
•2 yumurta
•Tuz, karabiber
•1 su bardagi un
•1 su bardagi sivi yag (kizartmak icin)
yapilisi:
•Haslanmis patatesleri soyup rendeleyin. Haslanip ince kiyilmis ispanak, 2 yumurta, tuz, karabiber ve 2 yemek kasigi unu patateslere ekleyip yogurun. Hamurdan kücük parcalar koparip köfte sekli verin. Genis bir tabagin üzerine dökmüs oldugunuz una bulayin.
•Bir tavada orta ateste siviyagi isitin. Una bulanmis olan köfteleri her iki yüzü hafifce kizarana kadar pisirin. Kagit havlu serilmis servis tabaginda yagini cektirip servis edin.

Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzel tarifleri için BİR TIK yeterli :)





72_ Teee Altınoluk'tan sevgili SUSAMANNEM NİŞASTALI VE FINDIKLI KEK yollasam alırmısın demiş,hiç almazmıyım :) Ellerine sağlık canım,çok teşekkürler,sevgiler,selamlar olsun,hemen yayınlıyorum :)
Doğaçlama bir kek oldu,evdeki nişastaları tüketmek için çare ararken kek yapmayı ve içine nişasta koymayı düşündüm:)öyle iyi etmişim ki biz çok beğendik hatta bundan sonra keklere nişasta eklemeyi düşünüyorum


malzemeler:
4 adet yumurta(orta boy),
1 su bardağı şeker,
1/2 su bardağı fındık yağı,
1/2 su bardağı süt,
1 çay bardağı toz fındık,
1 su bardağı un,
1 su bardağı buğday nişastası,
1 kabartma tozu,
1 vanilya
üstüne dökmek için toz fındık

kek yapmak için her zamanki gibi önce sadece yumurtaları çırptım,iyice köpürünce şekeri ilave edip birlikte şeker eriyene kadar çırptım,yağ ve sütü de ilave ettim,unu kabartma tozunu vanilyayı (mutlaka) eleyerek ilave ettim,fındıkları,nişastayı da koyup tahta kaşıkla karıştırıp,yağlanmış kek kalıbına döktüm,ön ısıtmalı 170 c fırında pişirdim

Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)




71_ Ya ben çok fenayım,niye böyle bişey yaptım çok iyi biliyorum aslında,nemi yaptım çok güzel bir pasta gördüm dün akşam sevgili ZEYNEP in blogunda pasta adeta konuşuyodu,ye beni diyodu ısrarla,yok ben resimi nasıl yiyeyim,resimle karın doyarmı,ama olsun yinede bir yüssüzlük edip niye sen bu pastayı etkinliğimize göndermiyosun dedim,,,dedim valla,biraz zorla oldu ama çok sağolsun beni kırmayıp etkinliğimize gönderdi arkadaşımız pastasını...Teşekkürler,sevgiler,selamlar olsun,hemen yayınlıyorum...
ÇİLEKLİ PASTA


SEZONUN SON ÇİLEKLERİ...NERDENMİ ÇIKTI..HAFTASONU ADAPAZARINA KAÇAMAK YAPTIK VE ORADAKİ BİR PAZARDAN ALDIM....MİNİCİK VE ÇOK TATLI ÇİLEKLERDİ.....
PANDİSPANYASI:
3 YUMURTA
1 K.FİN YOĞURT
3K.FİN UN
2K.FİN ŞEKER
1YK SIVIYAĞ
2 YK.SU
1KABARTMA TOZU.
1 PK KAKAO
TÜM MALZ.ÇIRPILIR YAĞLANAN VE UNLANAN KALIBA DÖKÜLÜR.180 DERECEDE PİŞİRİLİR .
PASTA KREMASI::::::::::
500 LT SÜT
YARIMBARDAK UN
YARIM BARDAK ŞEKER
1 KASE TYAĞ
SÜTLE ISLATTIĞIM KEKLERİMİN ARASINA KREMAMDAN VE BOL ÇİLEKTEN KOYUYORUM...OH MİSS GİBİ EV YAPIMI PASTA:)
SÜSLEMEK SİZE KALMIŞ....AFİYET ŞİFA OLSUNNNNNNNN
Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)






70_ Sevgili arkadaşım BAHAR ÇİÇEĞİ sağolsun bu kezde ÇAYLI ÇİKOLATALI KEK ile misafirimiz olmuş,,,tarifini eklemekte biraz geç kaldım arkadaşımdan özür diliyorum,çok teşekkür ediyorum kendisine,ellerine sağlık canım,sevgiler,selamlar olsun,her zaman bekliyorum :)




Ne zamadir cayli kek yapmak istiyordum, pasta malzemelerim arasinda posetlerinde az kalmis badem tozu ,sütlü cikilota, vardi onlarida keke ekleyerek lezzet takviyesi yaptim.Üzerinide cikolata galasürle beyaz minicik kalpli cikolatalarla yumusacik nefis bir kek oldu.

3 adet yumurta
1 bardak siviyag
1 bardak seker
1 bardak cay
1 paket vanilya
1 kahve kasigi neskafe
1 cay bardagi cekilmis toz badem
80 gr sütlü cikolata,
1 paket kabartma tozu
2 , 2,5 bardak un
200 gr cikolata glasür( üzeri icin )
Sekerle yumurtalar cirpilir,siviyag eklenir cirpilmaya devam edilir.
Cay,badem tozu eritilmis cikolata ,vanilya ilave edilerek cirpilir.Un ve kabartma tozu eklenerek karistirilir. Yaglanmis unlanmis pasta kalibina kek dökülür isitilmis 170 derece firinda pisirilir.
Benmari üsülü eritilmis cikolata glasür sogumus kein üzerie dökülür üzerine beyaz kapli cikolata dizilir,yanina cay demlenererek hemen afiyetle yenir.

Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)




69_ Sevgili EMİNE KAYA ablamın hazırladığı KABAK TATLISI yayınlanmayı bekliyordu,çok teşekkür ediyorum kendisine kocaman sevgilerimi selamlarımı gönderiyorum,,,her zaman beklerim :)
Malzemeler

1 kg bal kabağı
1-1.5 bardak şeker
Süsleme için ceviz içi
Yapılışı
* Kabak parçaları soyulup, dilimlenir.
* Tencereye yerleştirilir ,Şekeri üste serplir.
* Son olarak tencerede çeyrek çay bardağı su gezdirilir,
* önce yüksek sonra kısık ateşte pişirilir.
* Pişirme süresi yaklaşık olarak 30-45 dakikadır
* Kabaklar yumuşadığında pişmiş demektir.
* Soğuk servis yapılır.
* Servis yapmadan önce üzerini cevizi ile süslemeniz ayrı bir tat katacaktır
* İsteğe göre şeker daha fazla kullanılabilir.
* Afiyet olsun



Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)






68_ Sevgili BADEM ÇİÇEĞİ çok güzel kurabiye tarifi göndermiş etkinliğimiz için...Ellerine sağlık canım,teşekkür ediyorum,,,hemen KREMALI VE ÇİKOLATALI SOĞUK KURABİYE tarifini arkadaşlarımla paylaşıyorum :)



MALZEMELER

150 gr ufalanmış bisküvi
60 gr kıyılmılmış bitter çikolata
50 gr dövülmüş ceviz
1 su bardağı damla çikolata [ isteğe bağlı ]
400 gr sıvı krema
200 gr kıyılmış beyaz çikolata
üzeri için pasta süsü
YAPILIŞI
Öncelikle bitter çikolatayı benmari olarak eritelim.Bu arada ufalanmış bisküvi, ceviz, krema ve erittiğimiz çikolatayı bir kabın içinde karıştırın.Damla çikolatayı ilave edin.Hazırladğımız bu karışımı ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklar halinde dizin.Topların üzerine hafifçe bastırarak yassılaştırın.Kurabiyeleri 30 dk kadar buzdolabında bekletin. Beyaz çikolatayı benmari usulü eritin kurabiyelerin üzerlerini kaplayın ve pasta süsü ile süsleyin. Çikolata donunca servise hazır. Şimdiden afiyet olsun:)
Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)

 



67_Sevgili GÜLOANNE sağolsun etkinliğimiz için KURUFASULYE KÖFTESİ yapmış,teşekkür ediyorum...Ellerine,yüreğine sağlık canım,gene bekliyorum,sevgiler,selamlar :)


MALZEMELER

2 Su bar haşlanmış kuru fasulye
1 orta boy soğan
1 au bar.rendelenmiş kaşar peyniri
yarım demet maydanoz
1 yumurta
1 yumurta sarısı / Bulamak için)
1/2 su bar..ın )köftenin dışı için)
1/2 au bar.galeta unu
1 paket kabartma tozu
Tuz,karabiber,Pul biber
Kızartmak için sıvı yağ
YAPILIŞI
Akşamdan ıslatılan kuru fasulyeler haşlanıp püre haline getirin..Buzdolabında yarım saat dinlendirin.Bekleyen fasulyelere un,galeta unu ve bir yumurta sarısı hariç tüm malzemeler eklenerek iyice yoğurun..Elinizi hafifce yağlayarak köftelere şekil verin. Önce una sonra çırpılmış yumurta sarısına en son olarakta galeta ununa buluyarak kızgın sıvı yağda kızartın sıcak veya soğuk olarak servis yapın
AFİYET OLSUN
Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)





66_ Sevgili EMİNE ablam sağolsun etkinliğimize YEŞİL PASTA (ISPANAKLI KEK ) ile misafir olmuş :)
çok teşekkür ediyorum ellerine sağlık canım,,,her zaman bekliyorum,selamlar sevgiler olsun :)
Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı iri ceviz
200 gr ıspanak(1 su bardağı ıspanak çiğ olarak rondodan çekilicek. )
Hazırladığım keki küçük bir kalp kalıbı ile ve bir kulplu ile kestim kalanı kek parçalarını biraz pasta üzerlerine kalanı krem şanti ile karıştırdım bir yerde kullanırım ben onu inşaallah düşünüyorum..

Üzerine
1 paket krem şanti
1 su bardağı soğuk süt(krem şanti için)
Yapılışı
* Ispanakları yıka rondodan geçir (Ben yumurta ve şekeri çırptıktan sonra rondoda tam çekemediğim ıspanakları da kattım blendir ile iyice sıvı kıvama gelene kadar çektim.)
* Üzerindeki tarife göre krem şantiyi hazırla buzdolabına koy.
* Yumurta ve şekeri iyice çırp.4-5 dakika
* İçine yağ + vanilya + ıspanak iyice karıştır.
* unu + kabartma tozunuda ekle iyice karıştır en son cevizi ekle tekrar karıştır.
* Yağlanmış kelepçeli kalıba dök.
* Önceden ısıtılmış fırında 180 derece 40 dakika pişir.
* Fırından çıkan kek iyice soğusun Krem şanti ile süsle. Bir daha ki sefere her tarafını krem şanti ile kapatıcam..
* İçine mutlaka ceviz ekleyin, antep fıstığı tadı veriyor ıspanak ne kokusu ne de tadı kalmıyor.
* Afiyet olsun


Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)






65_ Etkinliğimiz devam ediyor arkadaşlar,sizler güzel tariflerinizi esirgemediğiniz sürece tam gaz devam edecek :) Ev sahibeliği yapmak isteyen arkadaşlarıma seve seve etkinliği verebilirim ;)
Dedikten sonra sevgili PASTAELİ arkadaşımın gönderdiği PATATESLİ KÖFTE tarifini yayınlamak istiyorum...Ellerine sağlık canım,teşekkürler,selamlar :)
Evde çok lezzetli patatesler vardı.Uzun zamandır hiç bu kadar lezzetlisini yememiştim doğrusu:)Bu köfteden daha önce yemiştim ve bir de ben denemek istedim.Veeee hemen patatesleri haşladım.Sildik süpürdük desem yalan olmaz galiba.3 yetişkin ve iki çocuk olarak:)Benim yaptığım tarif şöyle:

Malzemeler:
•3 haşlanmış patates
•1,5 su bardağı ince bulgur
•1 iri soğan
•1-2 yemek kaşığı salça(ben ayrıca özel yapım acı biber salçası kullandım)
•1 limon
•Tuz,karabiber,pul biber,kimyon,nane
•Zeytinyağ
•2 diş sarımsak
•Yarım demet maydanoz
Yapılışı:
Bulguru sıcak su ile ıslatıp biraz bekliyoruz.Bu arada patatesleri rendeleyip hazır hale gelen bulgurun içine ilave ediyoruz.Bana 3 patates yetti.Ancak kıvamını kendiniz de ayarlayıp patatesin sayısı artabilirsiniz.Bu arada yeterli miktarda zeytinyağ da soğanı ve sarımsağı kavuruyoruz.Salça da ilave edilip iyice kavrulur.Patatesli bulgurlu karışıma arzu ettiğiniz baharatları ilave edip salçalı,soğanlı yağı da ekleyip güzelce yoğuruyoruz.Limon suyunuda damak tadınıza göre ilave edip kıydığımız maydanozu koyup karıştırıyoruz.Daha sonra mercimekli köfte gibi sıkıp ikram edebilirsiniz:)Afiyet olsun:)

Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)

6 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Selamünaleyküm davetsiz misafir mi desem bilmiyorum ama ben de geldim.
Bir tarifim ile misafir olayım dedim Afiyet Olsun..
http://mutfakincisi.blogspot.com/2011/10/yesil-pasta-ispanakl-kek.html

gelibolu17 dedi ki...

Ve aleyküm selam Emine ablam hoşgelmişsin...Etkinliğimize her kes davetlidir,şeref verirsin güzel tariflerinle...hemen almaya geliyorum,teşekkürler...

Peygamberim İzinden dedi ki...

http://mutfakincisi.blogspot.com/2011/10/kabak-tatls.html

Çay kahve bahane maksat muhabbet Sık sık gelip usandırmamak lazım ama ben yine geldim bir kahve içip kabak tatlısı ikram edeyim dedim...
Allah'a emanet ol.

gelibolu17 dedi ki...

Emine ablam hoşgelmişsin,usandırmak ne demek :) Başım gözüm üstüne çok mutlu oluyorum tariflerinizi gördükçe...teşekkürler,kahven hazır afiyet olsun :) Kabak tatlınıda hemen yayınlıyorum,sevgiler,selamlar olsun,sende Allah'a emanetsin...

marifet ellerimizde dedi ki...

canım estapiti pitiii......ne demek gelmemmıı ama varya afacanlar okudu canımı:)))))))))

canım pastamı gondermek ıstıyorum maıl adresını bulamıyorum lınkı verıyorum yazımıda duzeltıp gelıboluma gonderdım dıyorum...tesekkurler canım benım....

http://tatlczeynep.blogspot.com/2011/10/cilekli-pasta.html

gelibolu17 dedi ki...

Sevgili zeynep,çok teşekkür ederim,hemen geliyorum almaya Afacanlardanda Allah sana kolaylık versin,sabır versin diyorum :)

Mail adresini arayıp bulamamışsınya,valla mail adresi çok var (gelibolu17gelibolu@gmail.com)(glcanix@gmail.com) bir ara koymuştumda,işte ben o mailleri 6 ay sonramı,bir sene sonramı kontrol ediyom hiç bilmiyom ondan kaldırdım canım,arama heeeç boşuna bulamazsın :) çevrimdışıyım hep anlıyacağın,,,yorumlar ve cboxla idare ediyom canım :)sevgiler...