19 Mart 2012

Mantolo Tahinli Kek

Selamlar arkadaşlar iyi akşamlar,,,nasılsınız bakalım,ben çok şükür iyiyim,tariflerinizi bekliyorum,noldu bir durgunluk var sizde,unuttunuzmu beni yoksa :) unutmayın küserim bak :) günlerdir gezmelerim var evde çok zor oturuyorum bu hafta böyle olacak biraz ama sizleri ihmal etmem tariflerinizi yollayın ben iki arada bir derede onları mutlaka yayınlarım :)
Mesela şimdiki tarifimizi sevgili HATİCE'm göndermiş,kendisine çok teşekkür ediyorum,öpüyorum,çay demlemiş beni çağırmış MANTOLU TAHİNLİ KEK ini ikram etmek için,,,ama ben bugün gezmede olduğum için o çayı kaçırdım şimdi kendisine akşam oturmasına gidiyorum :)
Oktay ustanın susam mantolu tahinli kekine, ben haşhaş ekleyince mantolu kek oldu:) sonuç enfess :)
Tarifim Gülcan'a gidiyor....
MALZEME:

3 adet yumurta

1,5 su bar.toz şeker

1 su.bar sıvıyağ

1 çay.bar. tahin

1 çay.bar.soğuk süt

1 paket kabartma tozu

alabildiğince un( 2,5 -3 bar kadar,kıvamının koyu olmamasına dikkat)

ceviz (arzuya göre)

--------------

MANTOSU:

1 tat kaş. margarin

susam

gri haşhaş

---------------

YAPILIŞI:

Bir kabın içinde yumurta ve şeker ,şeker eriyene dek çırpılır...Üzerine sıvıyağ,süt koyup tahta kaşıkla karıştırıyoruz,elenmiş un ve kabartma tozunu koyuyoruz,cevizi ,tahini koyup karıştırıyoruz...Mantolama için kalıbımızı mangarinle yağlıyoruz,kavrulmamış susamı,ve haşhaşı kalıbımıza seriyoruz,kek malzememizi koyup önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz...

Hiç yorum yok: