29 Mart 2012

Saç Örgülü Açma

Efenimmm şimdi sevgili LEYLA bacımın gönderdiği SAÇ ÖRGÜLÜ AÇMA tarifini yayınlayacağım,,,çok nefis görünüyor ellerine sağlık canımcım,çok teşekkürler gene bekliyorum,kusura bakma çayına yetişemedim ama gene gelicem çayını içmeye davetin için çok teşekkürler ayrıca,,,,selamlar sevgiler olsun Ankara'ya...
Selamün aleyküm gözümün görmediği ama gönlümün hissettiği can dostlarım..

Hepinize hayırlı hafta sonları diliyorum  hosgeldiniz :))

Bugün  hafta sonuna uygun bir tarifle geldim .Tarifim şöyle 


Malzemeler:

1 su bardağı süt

1 su bardağı şüt

1 çay bardağı su (mayayı eritmek için)

2 yumurta(2 ak 1 sarı içerisi için)

2 yemek kaşığı tereyağı

1 paket instant maya

2 yemek kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz

alabıldığı kadar un.

Üzeri için  yumurtanın sarısı ve çörekotu.

Yapılışı



Önce mayayı bir çay bardağı su ve şekerle mayalanması için bekleyin.

Daha sonra bütün malzemelerimizi yoğurup yumuşak bir hamur elde ediyoruz.

Hamuru 15 dak mayalanmaya bırakıyoruz.

 Hamurumuz mayalandıktan sonra göz kararımızla üç eşit parça alıp elimizle bu üç parçayı ayrı ayrı rulo yapıp daha sonra saç örgüsü gibi örüyoruz.

Üstüne yumurta sarısı sürüp  çörek otu serpiştirdikten sonra 180 derecedeki fırınımıza üzeri kazarana kadar pişiriyoruz.


Afiyet olsun.
Ve tarifimi 73. hafta porslen demlik çay saati etkinliği için http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ arkadaşıma gönderiyorum

1 yorum:

Unknown dedi ki...

merhabalar sayfamdan etkinliğiniz için gönderdiğim http://sunadandenemeler.blogspot.com/2012/03/mayali-minik-ekmek.html tarifimi alabirsiniz. Hayırlı cumalar dilerim :)))