06 Mart 2012

Tuzlu Kurabiye

Sevgili YILDIZ kendisi bloggerin en en en güzel yıldızıdır,bana tarif göndermiş sağolsun,ama hemencikte almayınca merak etmiş,güne felan gittiğimi sanmış :) Ama yanılmış,bilemedinnnnn :) Salı günü gün yapmıyoruz şeker,çünkü salı günü bizim Gelibolu'muzun pazarı var salı pazarı aslında haftada iki gün oluyor bir salı bir cumartesi,ben alışveriş için salı pazarını tercih ediyorum,çünkü hem büyük hem çeşit çok olduğu için,cumartesiye ise çoğunlukla eşimle yürüyüş amaçlı gidiyoruz :) Yani pazarda olduğum için ve geldikten sonrada bir güzel neskafe ve simit keyfi yaptık,tarifleri eklemeye sıra gelmedi :) Öpüyorum seni koskocaman selamlarımı gönderiyorum İzmir'e ve geçiyorum TUZLU KURABİYE tarifini yayınlamaya :)
Ağızda kum gibi dağılan nefisss bir tuzlu kurabiye tarifi .....
 Malzemeler :
1 paket margarin veya tereyağı ( oda yumuşaklığında )
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta ( sarısı içine akı dışına )
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 kabartma tozu
5 damla limon suyu
aldığı kadar un
Üzerine :
susam,çörek otu veya haşhaş
Yapılışı :
Yumurta akı ayrılarak diğer tüm malzemeler aldığı kadar un ile yoğrularak buz dolabında en az 1-2 saat dinlendirilir .....
Unlu tezgah üzerinde yarım cm kalınlığında açılarak kurabiye kalıpları ile şekiller çıkartılarak yağlı kağıt veya yağlanmış tepsiye dizilerek üzerlerine önce yumurta akı sonra susam serpilerek önceden ısıtılmış 170 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar fırınlanır...
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok: