12 Kasım 2012

Fındıklı Pasta

Emine abla bu kezde başka güzel bir pasta göndermiş etkinliğimize sağolsun...Ellerine sağlık canım,teşekkürler,gene bekliyorumm selamlar

 Hafta sonu evde pasta yapmaya çalışırım çünkü çocuklarım eve geliyorlar. Ve onların damak tadına göre yemekleri hazırlarım. 
Fındıklı pasta yaptım. Pasta kekinin ortasına krem şantiden bir tabaka sürdüm ve kekin üst kabuk kısmını rondodan geçirdim krem şantinin üzerine serptim elimle düzleştirerek kremşantiyle özleştirdim. Daha sonra diğer kek parçasının üzerine yerleştirip krem şanti ile her tarafını kapladım.


Kakaolu keki ortadan ikiye ayırdım. İnce bir tabaka olması gerekir. Ve çok az sütle ıslattım meyvesuyu ile de ıslatılabilir.

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı tozşeker 
1 neskafe fincanı sıvıyağ
1 neskafe fincanı yoğurt katısı
1 su bardağı ince çekilmiş fındık
1 tatlı kaşığı kakao 
1 pk kabartma tozu
2 su bardağı un

Üzeri için 
1 pk krem şanti
1 su bardağı ince çekilmiş fındık.

Yapılışı
* Yumurtaları ve şekeri köpürtene kadar çırpalım (yaklaşık 4-5 dakika)
* Sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edelim.
* Yoğurtu ekleyelim çırpalım.
*fındığı, unuda katalım çırpalım kabartma tozunu da ilave edip çırpmaya devam edelim.
* Daha önceden yağladığımız kelepçeli kalıba hamurun 3/4 döekelim. Kalan hamura kakaoyu ekleyelim karıştırıp kek kalıbında ki hamurun üzerinde gezdirerek dökelim.
* Fırında 40-45 dakika kadar pişirelim.
* Krem şantiyi hazırlayıp buzdolabında soğumaya bırakalım. 
*Soğuyan kekin üst sertleşen kabuk kısmını ince bir şekilde kesip alalım. Rondodan geçirelim.
* Keki ortadan ikiye keselim ve ayıralım. Alttaki keke krem şantiden bir tabaka sürelim.
* Rondodan geçirdiğimiz kek tozunu krem şantinin üzerine serpelim elinizle düzleştirerek kremşantiyle özleştirelim. Diğer kek parçasını da üzerine kapatalım.
* Kalan krem şantiyi kekin her tarafına sürelim. Fındık içi ve kek tozu ile süsleyelim..   
* Buzdolabında iki saat bekletelim.
* Afiyet Şifa olsun..

PDÇ Etkinliği'ne gönderiyorum Gülcan arkadaşıma kolaylıklar diliyorum..

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ,ELLERİNE SAGLIK.

BENİMDENİZİM dedi ki...

ARKADAŞIM TATLIM VAR ALMAYA GEL