05 Kasım 2012

Mercimekli Muska Böreği

Sevgili Emine ablam yine güzel bir tarif göndermiş,sağolsun beni hiç yalnız bırakmıyor,teşekkürler canım,ellerine sağlık,yine bekliyorum,selamlar olsun....





Malzemeler
1 kg yufka
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 adet büyük baş soğan
1 tatlı kaşığı  domates salçası
Üzerine
1 adet yumurta sarısı
1/2 çay bardağı süt
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı
* Kuru soğanı tavada kavrup içine yeşil mercimeği, salçayı, baharatları ben karabiber, nane ve tuz kullandım iyice pişirelim.Bir kenarda soğumaya bırakalım.
* Yufkaların hepsini açıp üst üste koyalım ve uzun şeritler halinde keselim yukarda resimde görüldüğü gibi.. 
* İçlerine mercimekli harcı yerleştirdikten sonra birer muska yani üçgen şeklini vererek şeritin sonuna kadar saralım. Biz sıcak tükettiğimiz için yufkalara sıvıyağ sürmeye gerek duymadım. Ama siz yufkalara fırça ile yağ sürerseniz soğuduğu zamanda çıtır bir börek olur. (Ben bir öğünlük yaparım hemen biter) 
* Tepsiye dizelim yumurta sarısını, yarım çay bardağı sütü ve 2-3 yemek kaşığı sıvı yağı da bir kabın içinde karıştırıp böreğin üzerine fırça ile sürelim. Önceden ısıtılmış fırında 40 dakika kadar pişirelim.
* Sıcak servis yapalım Afiyet Şifa Olsun.

1 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Selamünaleyküm ne güzel bir yanlışlık böyle ben Krem Şantili Kabak tarifini verdim. Sen böreğimden ikram almışsın. Böreğin üstüne tatlı iyi gider bari bunu da al. Öptüm canım.. İyi yayınlar..
http://muhabbetinzerreleri.blogspot.com/2012/11/krem-santili-kabak-tatls.html