19 Kasım 2012

Tavada Ispanaklı Börek

Merhaba sevgili Bülbülün Yeri arkadaşım güzel bir tarif daha göndermiş etkinliğimize eklemek istedim....
Teşekkürler canım ellerine sağlık,gene beklerim,selamlar :)



Genç bir çift, yeni bir mahalledeki yeni evlerine tasınmışlar. Sabah kahvaltı yaparlarken, komsu da çamaşırları asıyormuş. Kadın kocasına ' Bak, çamaşırları yeterince temiz değil, çamaşır yıkamayı bilmiyor, belki de doğru sabunu kullanmıyor.' demiş. Kocası ona bakmış, hiçbir şey söylememiş, kahvaltısına devam etmiş.
Kadın, komsusunun çamaşır astığını gördüğü her sabah ayni yorumu yapmaya devam etmiş.
Bir ay kadar sonra, bir sabah, komsusunun çamaşırlarının tertemiz olduğunu gören kadın çok şaşırmış 'Bak' demiş kocasına ' Çamaşır yıkamayı öğrendi sonunda, merak ediyorum, kim öğretti acaba ?' 
'Ben bu sabah biraz erken kalkıp penceremizi sildim' diye cevap vermiş kocası.
Hayatta da böyle değil midir ? 
Başkalarını izlerken gördüklerimiz, baktığımız pencerenin ne kadar temiz olduğuna bağlıdır. Birini eleştirmeden ve hemen yargılamaya davranmadan önce zihin durumumuza bakmak ve 'iyi' olanı görmeye hazır olup olmadığımızı fark etmek güzel olmaz mı?
Gri bir Ankara dan sevgiler gönderiyorum. 
Sizlere YEMEK GURMESİ 'nin sponsor olduğu ve sevgili arkadaşım,DERYAYLA LEZZETLER işbirliği düzenlenen ve son iki gün kalan etkinliğini hatırlatmak istedim.
Tarifini sevgili arkadaşım , bir-kase-lezzet.den aldığım tavada ıspanaklı böreği hem kolaylığı açısından hem de lezzetinden dolayı biz çok sevdik. Arkadaşıma çok teşekkür ederim.
Porselen Çay Etkinliğine ev sahipli yapan,Gelibolu17 ye gönderiyor ve etkinlikte kolaylıklar diliyorum.

MALZEMELER
2 veya 3 Adet yufka(tavanın ve yufkanın büyüklüğüne göre)
1 Bağ ıspanak
1 Adet havuç (ben koymadım)
1 Çay bardağı süt, yoğurt karışımı
1 Çay bardağı sıvıyağ 
1 Çay kaşığı karbonat
Kaşar veya beyaz peynir(Arzunuza bağlı peynir çeşidi)
Pul biber, karabiber
1 Kaşık tereyağı ya da margarin
Bir tutam sevgi

YAPILIŞI
İç harcı hazırlamak için temizlenmiş ıspanakları doğrayın. Havuçları rendeleyin.
Peyniri ve baharatları da ilave edin. Hepsini harmanlayın. 
Sosunu hazırlamak için, yoğurtlu sütlü karışımı, sıvıyağı, karbonatı başka bir kapta harmanlayın.
Yufkayı tezgahınıza serin ve ortadan ikiye ayırın. Hazırladığınız sostan yufkanın her tarafına fırça yardımıyla sürün.
Ispanaklı harcı uzun kenarına koyun ve yan kenarlarını içine kapatın. Rulo şeklinde sarın.
Tavaya margarini sürün.Hazırladığınız ilk yufkayı ortadan başlayacak şekilde kendi etrafında döndürerek (gül şeklinde) yerleştirin.
Diğer yufkalara da aynı işlemi yapın ve tavanın tamamını doldurun.
Kalan sosu üzerine sürün.
Tavayı ocağa alın ve orta ateşte önce altını kızartın. Düz bir tabak yardımıyla alt tarafını da çevirin kalan yağı ekleyin ve böreğin pişmeyen tarafını da pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: