20 Ocak 2013

78.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 1.Tarif

Evet arkadaşlar hayırlısıyla bir etkinliğin daha sonuna gelmiş bulunmaktayız...
Porselen Demlik.com arkadaşımın düzenlemiş olduğu Porselen demlik çay saati etkinliğinin 78.si
Sizlerin desteği ve güzel tarifleriyle sevgili YER SOFRASI arkadaşımda çok güzel bir etkinlik oldu,
hepinize çok çok teşekkürler ediyoruz....
Bugün itibariyle yeni etkinliğin ev sahibesi benim....
Beni her zamanki gibi güpgüzel tariflerinizle yalnız bırakmayacağınızı biliyorum....
Ama önce 78.Etkinlikte Yani Yersofrası arkadaşımın ev sahibeliğinde birinci seçilen tarifi
açıklamam lazım....
Sevgili BİR KASE LEZZET arkadaşımın tarifi birinci olmuştur...
Kendisini tebrik ediyoruz,çok teşekkürler ediyoruz....Hediyesi en kısa sürede adresine gönderilecektir....
Evvet En güzel tarife Porselen demlik yada porselen şekerlik hediye eden,
en çok ev sahibeliği yapanada porselen diş yaptıran tek etkinlik :)
Tabikide en çok ev sahibeliği yapan ben olduğum için haliyle porselen dişleride ben haketmiş oluyorum :) Şaka tabikide diş kısmı :) Ama aslında hiçte fena olmazdı porselen dişlerimle pek bi güzel gülümserdim.... :)
Geçelim tarifimize efenim buyrunuz....
FRAMBUAZLI YAŞ PASTA

HAYIRLI GÜNLER......
Güzel bir cuma gününe merhaba dedik rabbime sonsuz teşekkürler...
Nasılsınız ???? 
Ben bu günlerde biraz dolu günler geçirdim Anneme gidip geldim. Haliyle kendi evimde olunca biraz sizlere vakit ayıramadım. Anneme şu mübarek günde dua istiyorum acil şifa versin. Edacım ipek böcecik  beni mimlemiş teşekkür ederim. Şimdiye kadar beni mimleyip te dönemediklerime çok özür dilerim.Fırsat bulamadım....
2013 YILINDAN İSTEDİKLERİMİZ.....
Rabbim kullarım istesin ben vereyim diyor. Haydi bizlerde istiyelim:)))
2013 Yılında ve her zaman hepimiz rızayı kazanalım herkes bizden memnun olsun.
2013 Yılında siz blok taşlarımla ve beni takip eden herkesle. Güzel güzel tarifler paylaşmayı istiyorum.Sizler dende bol yorum bekliyorum. İzlenme ve yorum bol olunca vitaminlerimi almış olurum. Bendende bomba gibi nefis tarifler çıkar. lezzetli kasenizi unutmayın:)
Yaşamın kaynağı sevgi ise sevgi bir tutku, tutku bir amaç, amaç bir şeyleri birileriyle paylaşmaksa, paylaşmak dostluk, dostluk hatırlamaksa hep aklımda olacaksınız.
2013 yılında  dostluğumuzun daha da pekişmesi ve ebedi olması dileğimle.
2013 Yılı evvela evlerimize, bloklarımıza, aileler arası muhabbet, bol, bol huzur,kaldıramıyacağımız imtihanlara tabi olmıyalım, bütün dünyaya birlik beraberlik getirsin:)
Biz Türkiye olarak birlik olursak içten ve dıştan gelen hiç bir şey bizi yıkmaz. 
2013 sağlık, sıhhat, afiyet  hastalara şifa getirsin:)))
H.Ş."İki nimet vardır ki, insanların çoğu bunda aldanmıştır: Sıhhat ve boş vakit." (Buhari )
2013 Yılı herkese mutluluk getirsin. Şu dünyadaki en mutlu kişi, Mutluluk verendir.
Şu dünyadaki sevilen kişi, Sevmeyi bilendir.
Şu dünyadaki en bilge kişi, Kendini bilendir.
Şu dünyadaki en soylu kişi, İnsafa gelendir.
2013 Yılı bolluk bereket yılı olsun. Depremlerin, yangınların afatların olmadığı, savaşların acıların olmadığı, sokaklardaki insanların ve hayvanların aç kalmadığı  bir yıl olsun.
 2013 Yılında eksik aramıyan,güzellikleri gören gözler, güzellikleri işiten kulaklar, güzel sözler söyliyen diller, kötülükleri içine barındırmayan kalbler,Güzel yerlere giden ayaklar, haramdan uzak mideler istiyoruz.
2013 Yılı bütün kötülüklerden uzak, iftiralardan uzak ,tuzaklardan uzak, herkesin adil olacağı bir yıl olsun:)  
Adalet imanın başı, iyiliklerin toplayıcısıdır. H.z. Ali R.a.
2013 Yılı işsizlere iş, evsizlere ev, yuvaların yıkılmadığı geçinilecek bir yıl olmasını istiyorum.:)))
2013 Yılı okuyanlara,okutanlara zihin açıklığı ve derslerinde başarılar bol şans:)
2013 Yılında ve son nefes dahil bir ömür boyu akıl nimetimizin ve bütün azalarımızın işlevini kaybetmemesini istiyorum:)  Meyvesi bol ağacın dalları yere eğildiği gibi, Akıllı insanlarda mütevazi ve alçak gönüllü olurlar. (Sadi)
2013 Yılında bir işletmemin olmasını istiyorum. 2012 Yılında aşçılık belgem tamam:) 
Şimdi hayırlısı ile sıra pastacılık belgesinde kayıt oldum bile, Ayşeniz okumaya devam ediyor. Rabbim nazarlardan korusun, gerisi hayırlısı:)))
2013 Yılında ve her zaman dualarınıza talibim.Dualarımızın, ibadetlerimizin, hayır, hasenatlarımızın kabulü.   
Gözlerimizde  Işıltı Dudaklarımızda Gülümseme, Yüreğimizde Sevgi Damlacıkları Eksik Olmasın. Yarınlarınlarımızın mutlu 2013 yılının hayırlara vesile olsun.
 2013 yılı  Gökyüzünden Dökülen Bahar Yağmuru Kadar Bol Olsun. O Kadar Mutlu Olalım ki Gözlerinizde ki Mutluluk Mutluluğu Arayan Mutsuzların Işığı Olsun......
Bu mim isteyen herkese gelsin. Sağlıcakla kalın dostlar.....
Evet beklenen tarif geliyor. Lezzet  ve görüntü 10 numara MAŞALLAH.   Muhteşem bir tarif doğaçlama çıktı taklit yok dostlar:)))  Sizlere yani beni seven dostlarıma özel yaptım, süper ötesi:)))
Kenarını yaptığım çikolatanın kalıplarını denemek istedim sonuç bu çıktı:)))
Haydi beyler bayanlar
Tasarımını Bir kase lezzetin yaptığı pasta için

Pamuk eller mutfağa:)))
 MALZEMELERİ
  Pandispanyası için:
 4 Yumurta
 3 Kahve fincanı şeker
 4 Kahve fincanı un
 1 Kahve fincanı süt
 1 Kahve fincanı sıvı yağ
 1 Çay bardağı ılık su
 ( Kahve fincanı türk kahvesi klasik)
Jölesi:
Yarım paket frambuazlı sos (veya 1 kase frambuaz)
2 kaşık nişasta
2 kaşık jöle (yada Ayvanın çekirdeklerini ıslayın bir gün beklesin jöle oluyor) 
3 Su bardağı su
1 Kaşık tereyağı
 Kreması:
 1 Paket pasta kreması
 1 Paket framboazlı krem şanti
 1 Paket krema
 2 Su bardağı süt
Üzerinin ve yanının süslemesi için:
 200 Gr.  frambuazlı çikolata 
 Pembe fındık draje 400 Gr.
Çikolatayı pasta malzemesi satılan yerden aldım marketlerde yok. Markası burada frambuazlı çikolata  tıktık:))) Pembe fındıklı drajeyi marketten aldım markası burada tıktık:))) Benim pembem bir ton koyusu. Aklınıza takılanları sorun canım:)
YAPILIŞI
 1) Öncelikle pandispanyası için yumurta ve şekeri köpürtelim diğer malzemeleri ekleyim fırın kağıdı serili fırın tepsisine döküp 170 derecede pişirelim. Soğuyan kekimizi bir pasta tabağı koyup 3 tane yuvarlak keselim. 
Daha tetaylı anlatım için Sünger pandispanya tarifini tıklayın:)))
 2)Kreması için: önce kremayı çırpalım başka bir kapta krem şanti ve pasta kremasını sütle çırpıp kremayla buluşturalım dolaba koyalım.
 3) Jölesi için: 1. Alternatif frambuazı nişasta ve suyla pişirip jöle ve tereyağı ekleyip blendırdan geçirin. 2. Alternatif frambuaz sosunu  nişastayı suyla karıştırıp pişirin jöleyi  tereyağı ekleyin.ılıyan jöleye pandispanyanın kalan kırıntılarından biraz ufalayıp karıştıralım.
 4) Büyük yuvarlak borcama filim streç serelim. Kremayı üçe ayıralım ikisini aralara birini etrafını sıvamak için. 1. keki koyalım sonra krema sürelim sonra jölenin yarısını koyalım.Şimdi 2. kek ve aynı işlem üstüne 3. kek ve dolaba donması için koyalım.
 5)Şimdi sırada kenarlarını yapmakta: Frambuazlı çikolatadan üstüne rendelemek için biraz ayıralım gerisini benmaride yada mikro dalgada yakmadan eritin kalıplara dökün buzluğa koyun donunca ters çevirin, resimde var.
 6) Şimdi dolaptan borcamı çıkarın bir tabağa ters çevirin streci çekin ve etrafını krema ile sıvayın. Nasıl bir şeye benzemeye başladı. Şimdi üzerlerine fındık drajeleri sıralayın.
  7) Şimdi etrafına yaptığımız çikolataları sıralayın 30 tane lazım.  Son rutuj ayırdığımız frambuazlı çikolatayı rendeleyin tamamdır. MAŞALLAH BİZE ÇOK GÜZEL ELLERİNİZE SAĞLIK:)))
AFİYET ŞİFA OLSUN:)
Günün sözü:
Sevgiden Tortulu bulanık sular, arı duru bir hale gelir.
Sevgiden  Dertler şifa bulur, ölüler dirilir.
Sevgiden  Padişahlar kul olur.
SEVGİYLE KALIN HEP MUTLU OLUN:)))

8 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Hakedilmiş birincilik. Tebrik ederim. Ayşeciğim. Güle güle kullan hediyeni..
Yeni etkinlik hayırlı olsun. Bloğumdan istediğiniz tarifi alabilirsiniz. Bende linkinizi altına eklerim. Teşekkürler.

gelibolu17 dedi ki...

Teşekkürler canım...
sevgiler :)

HaticeMutfakta dedi ki...

Hayırlı olsun yeni ev sahipliğiniz. Bir kase lezzet in en sevdiğim pastası. Tebrik ediyprum Ayşe Alkan arkadaşımı. Güle güle kullansın..

Unknown dedi ki...

YENI EV SAHIBELİĞİN HAYIRLI OLSUN CANIM.BU GÜZEL PASTAYA BAYILDIM.İNŞALLAH YENI VE GÜZEL TARİFLERLE GÜZEL SOFRALAR KURARIZ.

Adsız dedi ki...

Yeni etkinlikte başarılar ve kolaylıklar dilerim canım. 1. olan arkadaşımızı da kutluyorum, gerçekten güzdl bir tarifti. Ellerine sağlık.

gelibolu17 dedi ki...

Çok teşekkürler arkadaşlar...
Beklerim tariflerinizi,selamlar :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Canım hayırlı günler.
Çok teşekkür ederim mesajını okuyunca çok mutlu oldum.

SANA VE ARKADAŞLARIMA TEŞEKKÜR EDERİM
SİZ BENİ SEVİNDİRDİNİZ RABBİMDE SİZLERİ SEVİNDİRSİN.:)))))

Ayvalı tartı yada İstediğin bir tarifimi etkinliğin için alabilirsin ben her zaman tarifler arasından seçemiyorum çünki onlar benim çocuklarım gibi.
SAYGILAR:)

gelibolu17 dedi ki...

Canım asıl biz teşekkür ederiz güzel tariflerin ve desteğin için :)
Alıyorum hemen,sevgiler...

Amin inşallah...