24 Temmuz 2013

Patatesli Mercimek Püresi

Etkinliğimize gelen bir diğer tarifi sevgili Mutfağa Buyrun arkadaşım göndermiş sağolsun...
Çok teşekkürler canım ellerine sağlık gene bekliyorum selamlar :)


tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.her gününüz sağlıklı mutlu geçsin dileklerimle bugün sizlerle güzel bir salata tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde henüz denemediyseniz mutlaka denemenizi öneririm.ayrıca bu tarifi iftar bereketi etkinliği için sevgili arkadaşım gelibolu17 ye göndermek istiyorum.




malzemeler.
2 su bardağı kırmızı mercimek
3 tane haşlanmış patetes
az tuz
pulbiber
limon suyu
1 kase sarımsaklı yoğurt
5-6 dal dereotu
sıvıyağ
kırmızı mercimek tencereye alınır ve üzerini geçecek kadar suyla ocakta pişirilir.ocakta pişen mercimek püre haline gelince ocaktan alınır.içine rendelenmiş patetes ,tuz,limonsuyu ve az pulbiber eklenerek karıştırılır.
hazırlanan püre borcama alınır ve kaşıkla üzeri düzeltilir.pürenin üzerine 1 kase sarımsaklı yoğurt dökülürek kaşıkla pürenin üzeri tamamen kapatılır.
küçük bir tavada sıvıyağda pulbiber yakılır ve yoğurtun üzerine gezdirilir.en son doğramış dereotuyla süslenerek servis yapılır.
afiyet olsun.


3 yorum:

maria dedi ki...

cok guzel yemek

mari

MOR CAFE dedi ki...

canım sütlaç tarifi var mıydı bilmiyorum ama bloğumda etkinlik için paylaştım alabilirsin istersen http://morcafe.blogspot.com/2013/07/sutlac.html

gelibolu17 dedi ki...

olsada sorun yok canım yayınlarımm, sağolasın çok severim sütlacı, oh serin serin ellerine sağlık :)