05 Eylül 2013

Uzunnn Bir Aradan Sonra Tekrar Merhaba :)

Evet oldukça uzun bir ara oldu ben buraları boşlayalı...Yüzünüze bakacak yüzüm var mı ki :)
Çok ayıp oldu biliyorumm,kusura bakmayın lütfenn... Yıllardır etkinlik yapıyorum bu yılki etkinlik kadar hiç birisini boşlamamıştımm,Ramazan telaşı apayrı bir şeydi zaten koştur koştur tariflerinizi paylaştım, sonra bayram telaşı yaz tatili derken ben bir fırsatını bulup etkinliğin bittiğini dahi duyuramadımm, özür diliyorum ...
Gelen tariflerin içinden bir birinci seçeceğimi duyurmuştum onu bile hemen yapamadım,
bugün inşallah İftar bereketi etkinliğimizin 6.sında birinci seçilen tarifi paylaşacağım..
Tekrar herkese çok teşekkürler sevgiler selamlar olsun.. Görüşmek üzere inşallah...
Sevgili Mutfağa Buyrun arkadaşımızın bu güzel Şekerpare tarifi birinci tarif oldu :)
Ağzımız tatlansınn, tatlı yiyelim tatlı konuşalım inşallah...
Arkadaşım bize iletişim bilgilerini verdiğinde çam sakızı çoban armağanı hediyesi en kısa zamanda kendisine 
gönderilecektir....



tüm arkadaşlarıma günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bugün sizlerle iftar sofralarınızı süsleyecek nefis bir tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde denemek isterseniz buyrun bakalım. ayrıca bu tarifi iftar etkinliği için gelibolu17 arkadaşıma göndermek istiyorum.

250 gram oda sıcaklığında margarin 

1 çay bardağı sıvıyağ 
2 tane yumurta 
1 tane yumurta sarısı(üzerine) 
1 su bardağı pudra şekeri 
1 çay ardağı irmik 
1 paket kabartma tozu 
1 paket vanilya 
Aldığı kadar un 
Üzeri için: 
fındık 
Şerbeti:
4 su bardağı su,
4 su bardağı tozşeker,
yarım limon suyu 

Şeker ve su tencereye alınır ve ocakta kaynatılır. Kaynamaya başlayınca 10 dakika sonra limonsuyu eklenir ve 3-4 dakika daha kaynatılarak ocaktan alınır. Soğumaya bırakılır. Derin bir kabın içine yumuşamış margarinle beraber pudra şekeri ve sıvı yağ alınarak karıştırılır. İrmik ve yumurta da eklenip yoğurmaya devam edilir. Kabartma tozu ve vanilya’da eklendikten sonra azar azar un ilave edilerek yumuşak bir hamur hazırlanır. Hazırlanan hamurdan elle küçük yuvarlaklar yapılarak tepsiye dizilir.Üzerine yumurta sarısı sürülerek birer tane fındık konur.180 derece fırında pembeleşinceye kadar pişirilir. Tatlı sıcakken soğuyan şerbetin içine atılır.Şerbeti çeken tatlılar servis yapılır. Klasik şekerpare hazır. Afiyet olsun.


10 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

hoş geldin canım nasılsın:)))
eline sağlık arkadaşın:))

gelibolu17 dedi ki...

Hoşbuldum canımm şükür iyiyim, sağolasın selamlar :)

Unknown dedi ki...

hoşgeldin canım
mutfağa buyrun arkadaşımızı da tebrik ediyorum
mutlu pazarlar...

mutfagabuyrun dedi ki...

canım hediyemi aldım.çok teşekkür ederim.ellerine emeklerine sağlık.senin birinci seçmen bile benim için hediyedir.tekrar teşekkür ederim canım.sevgiler.

gelibolu17 dedi ki...

çok sevindim canımm iyi günlerinizde kullanın inşallah .)
ben teşekkür ederimmm,selamlar sevgiler

Fincan Teyze dedi ki...

Ben de bu ara çok ilgilenemiyorum bloğumla. Ama eski dostları görmek güzel. Arayı çok uzatma özlüyoruz. Kendine iyi bak, Sevgiyle...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim hos geldin hepimizde bloglarimizi ihmal ediyoruz. Tarifleri yaz yaz bitirdik gibi, hep tekrarlarina bas vuruyoruz. Ama burda olmak bazen eski dostlarla bir iki satirlik yazismalarin tadinida unutamiyoruz dogrusu, sevgiler....

Adsız dedi ki...

YEMEK TARİFİ BLOĞU OLANLARA MÜJDE Yemek bloglarının tanıtım ve paylaşım yapabileceği BU BENİM TARİFİM sayfası hizmetinizde. - Yemek bloglarına sayfada paylaşım ve tanıtım yetkisi verilecek. - Paylaşımlar mutlaka kendilerine ait blog/bloglardan olacak. Başkasına ait bloglardan paylaşım yapılamayacak. Bu şekilde hareket edenlerin paylaşım yetkisi alınacak. - Paylaşımlar sayfanın sıkıcı olmaması ve paylaşım bombardımanı olmaması açısından belirli bir sayıda olacak. -Siz de tariflerinizin geniş kitlelere ulaşmasını istiyorsanız sayfamızda yerinizi alın. İlgilenirseniz mail yada mesaj atabilirsiniz. mail: tmyemek@hotmail.com

KİZHATCE dedi ki...

gülcanım nerelerdesin bir ses ver özlettin ama :(

gelibolu17 dedi ki...

Haticem canım buralardayım bende seni özledimm ama satış epey vaktimi alıyor ihmal ettim bloglarımı farkındayim özür dilerimm öpüyorum çok selamlar