10 Mayıs 2008

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ #2 POĞAÇA YE http://papatya68.blogcu.com


Canım arkadaşım AYNUR'un
ev sahipliğini yaptığı HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ #2 POĞAÇA YE etkinliği için kendisene benide davet ettiği için teşekkür ediyorum,kolaylıklar diliyorum.Bende bu güzel etkinliğe MAYALI POĞAÇA tarifimle katılmak istiyorum.
MAYALI POĞAÇA
MALZEME:
1 yemek kaşığı kuru maya,50 gram kadar margarin yumuşak olsun,1 tatlı kaşığı toz şeker,tuz,aldığı kadar un.2 yumurta, susam,çörekotu
İÇ MALZEMESİ İÇİN:
isterseniz lor peyniri ve maydanozlu karışım,isterseniz patates,size kalmış,ben bunun içine kavrulmuş soğan koydum çok güzel oldu,siz ne istiyorsanız onu koyabilirsiniz.
YAPILIŞI:
mayayı ılık suyla bir kasede ıslattım,15 dakika beklettim,sonra yumurtanın sarıları hariç,diğer malzemeyide katıp yumuşak bir hamur yoğurdum.2 saat dinlenmeye bıraktım,
o dinlenirken 4-5 tane kuru soğanı ince doğrayıp az sıvıyağda kavurdum,tuz karabiber attım.soğanlar soğuyup hamurumda kabarınca,elimle ufak parçalar koparıp,yassıltıp içine harcını koyup,üstüne yumurta sarısı sürdüm,susam,çörekotu serpip önceden ısıtılmış çok kızgın fırında 180 derecede 25-30 dakika pişirdim.
AFİYET OLSUN!

3 yorum:

rümeysaninrüyasi dedi ki...

MERHABA ARKADASIM BIR GUN BAHAR OLMAK ISTERSEN CICEKLERIN DAIMA ACIK OLSUN BIR GUN CICEK OLMAK ISTERSEN YUZUN HEP GUNESE DONUK OLSUN VE BIR GUN BIRINI SEVERKEN KALBIN HEP ONUNLA OLSUN
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

sadiye dedi ki...

selamlar
poğacalar ne güzel öyle kızarmış.
Bu hafta adam akıllı ne uyuyabildim ne durabildim. Koşturdum da koşturdum. YArın pazar inşalah sakin bir gün olur ve güzel bir kahvaltıyla başlarım güne. O kahvaltı masasına bu güzel poğacalarını yollarmısın. soğur diye korkma ısıtırım.
Ellerine sağlık inan çok güzel görünüyor. sevgiler öptem
şimdiden tüm annelerin anneler günü kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

ANNEYE DUA
Allahım Annem yalnız ve kimsesiz bırakmadı beni.
Yanımda oldu koruyucu bir melek gibi.
Anlattı bana ahireti ve Seni.
Sende onu dünyada ve ahirette mutlu et Allahım.
Çünkü bana kıyamayan Annemin sevgisinden,
çok daha büyüktür Senin sevgin, şefkatin.AMİN..
AMİN..Tüm annelerimizin, anne adaylarının ve sabırla anne olma özlemi çeken sevgi dolu yüreklerin anneler günü kutlu olsun..