18 Aralık 2008

SEBZELİ BÖREK


MALZEME:
3 yufka,4-5 patates,2 havuç,1 bardak haşlanmış bezelye,tuz, karabiber,yoğurt,
YAPILIŞI:
patates ve havuç haşlanır,rendelenir ve bezelye katılır,tuzu ve karabiberide katılıp
karıştırılır.
Yufkanın ilki serilir,üstüne hazırladığımız harcımızın 3 te 1 i serpilir
diğer yufka konur,onun üstünede kalan harcınyarısı serpilip,son yufkamızda onun üstüne serip,kalan harcın hepsi serpilir ve rule şeklinde ne çok gevşek nede çok sıkı sarılır,3 parçaya kesip bir tepsiye koyup buzdolabında 1 saat bekletilir
sonra dilim dilim kesip yağlanmıştepsiye dizilir,üstlerine yoğurt sürüp,önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
çok güzel oluyor,denemenizi isterim.
AFİYET OLSUN!



KAKAOLU KEK

MALZEME:
3 yumurta,1 bardak şeker,2 bardak un,1 vanilya,1 kabartma tozu,yarım bardak sıvıyağ,yarım bardak süt,iki kaşık kakao...
YAPILIŞI:
yumurta ve şeker çırpılır,kakao hariç diğer malzemelerde katıp kek hamuru yapılır.
hamurun yarısı yağlanmış kek kalıbına dökülür,kalan hamurun içine kakao katıp çırpılır,oda kalıptaki kekin üstüne dökülür,karıştırmadan...
önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirilir.
AFİYET OLSUN!

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, Sebzeli börekleri oldum olası çok severim.. Çok lezzetli olduğu gibi çokda besleyiciler.. Ellerinize sağlık.. Her daim sevgi ile

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık,her ikiside nefis görünüyor.
Hayırlı Cumalar.....

rümeysaninrüyasi dedi ki...

canım nasılsın kusura bakma yorum yazamıyorum bu ara çok yogunum kendi bloğuma bile tarif ekleme fırsatı bulamıyorum bloğumu yalnız bırakmayın olurmu:) bu arada ellerine sağlık güzel birhafta geçirmen dileğimle sevgiler

Adsız dedi ki...

benim prensesim benden cay istemiş cay olmaz olurmu hiç hele sana demlik demlik var balım ellerine saglık enfes olmuş bende eve gidip yapıcam bir börek evde yufkam da var bak kilo alıcam sayfamda görüm hemen yapıcam
öpüyorum seni prensesimmm

Adsız dedi ki...

Gönülgözü görmeyen cangözünü neylesin Dünyada dönmeyen dil mahserde ne söylesin Mevlam kalbinizi nur ebedinizi Cennet eylesin CUMANIZ mübarek olsun.
canım prensesim nasılsın

Unknown dedi ki...

bacııım anneannen için çok üzüldüm allah rahmet eylesin kusuruma bakma haberim olmadı bacım başın sağolsun sanada rabbim hayırlı şifalar versin sen sağ olda katılamasanda boşver kendine iyi bak canım benim sağlıkla kal öptüm