11 Eylül 2009

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ -3- BAŞLADIII...GELSİN TARİFLER!

Tarif no:55
Gönderen:BİNBİRÇEŞNİ
Tarifin adı:sakızlı güllaç - dondurmalı irmik helvası
BİNBİRÇEŞNİ
arkadaşıma çok teşekkür ediyorum...

Dondurmalı irmik helvasını eklemeyi unutmuşum:) dondurma sanki helvanın ağırlığını hafifletti gibi.İftardan sonra tatlısız yapamam derseniz ve helvayı yapmaya sabrınız varsa tavsiye ederim.Yapılışına gelince;
İrmik helvasını buradaki tarife göre hazırlayın.Islatılmış derin bir kaseye sıcak helvadan 2-3 kaşık alıp kenarlara doğru bastırarak hazırlayın 2 top hazır dondurma (ben Carte d'or'un krem karamelli dondurmasını kullandım) koyun ve tekrar helvayla üzerini kapatın ve hemen servis yapın.Deneyecek olanlara afiyet olsun.


Ramazanı ifade eden en güzel tatlıdır güllaç.Ama içinde gülsuyu olmamalı,gülsuyu ile hala aramız limoni:)Muhallebili güllacın güllaç kısmını:) buradaki tarifiyle yaptım.Güllaç için tavsiyem kesinlikle Saffet Abdullah,sütü güzel çekiyor, yapraklar incecik oluyor.Muhallebisi için bu sefer hazır sakızlı muhallebi kullandım.Sakızlı muhallebi güllaça çok yakıştı,eşim çok beğendi.

Sade muhallebiyle de çok güzel oluyor tavsiye ederim:) sade muhallebi için Hatice ablamdan öğrendiğim,hertürlü tatlıya kullandığım,hafif,lezzetli, şaşmaz bir tarif olan buradaki tarifi, buradaki muhallebi tarifini veya değişikliklere açıksanız buradaki keşkülü tavsiye ederim.
Tarifler, İftar Bereketi Etkinliği 3-gelibolu17 arkadaşımıza gitsin.
Hazırlanışına gelince;
Muhallebili Güllaç;
Malzemeler;
1 paket güllaç-13 adet
hazır sakızlı muhallebi
2.5 lt süt
3 su bardağı şeker
ceviz fistık fındık
arasına;

bir paket sakızlı muhallebi
2,5 bardak süt
üzerine ;

nar ve ceviz
Yapılışı;

Sütü ve toz şekeri iyice ısınana kadar pişirin. Sakızlı muhallebiyi yarım litre süt ile hazırlayın.
Bir güllaç yufkasını kırarak büyük boy dikdörtgen borcama yerleştirin.(Paketlerden farklı adette çıkıyor,ben 5-6 güllaç yaprağına 1 lt.süt hesabıyla yapıyorum tekrar belirteyim dedim..) İkinci yufkaya da aynı işlemi uygulayın. Üzerine kepçeyle sütten gezdirin.
güllaç yapraklarının yarısını bitirince üzerlerine muhalebiyi yayın.Geri kalan katları da tamamlayın. En üst kata gelince artan sütün içine gül suyu ilave edip güllacınızın üzerine gezdirin.yufkalar bütün sütü çekiyor, telaşlanmayın.
Eğer ertesi gün için hazırlıyorsanız üzerini streçleyip dolaba kaldırın. Ertesi gün nar ve cevizle süsleyip servis yapın.
sitesindeki diğer güzellikler için lütfen TIKLAYINIZ

Hiç yorum yok: