13 Eylül 2009

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ -3- BAŞLADIII...GELSİN TARİFLER!

Tarif no.82
Gönderen:SUSAM ÇÖREKOTU
Tarifin adı:tarhana çorbası
SUSAM ÇÖREKOTU
arkadaşıma çok teşekkür ediyorum...

NOHUTLU TARHANA ÇORBASI

Aslında tarhana çorbasını yayınlamayı hiiç düşünmemiştim ama ulusoydantel.blogcu.com kardeşim benden tarhananın yapılışını sorunca niye olmasın diyerek sevgili ulusoydantel için pişmiş halini yayınlıyorum
Maalesef tarhanayı ben yapmadım yakın bir aile dostumun hediyesi
Tarhananın içinde:
Yoğurt,
Haşlanmış nohut,
Domates,
Kırmızı biber,
Un
Malzemeler ocak üzerinde karıştırılarak kaynatılır azar azar un ilavesi ile pişirilir,
Ocaktan alınır temiz bez üzerine küçük parçalar halinde dökülür kurumaya başlayınca gözer veya kalburdan geçirilir**bunların yerine robotta da geçirilebilir
Toz olmayan temiz bir yerde kurutulur,
Tarhana çeşitleride pişiriliş şekilleride çoktur,
Bu tarhanaya biz yerli tarhana veya manav tarhanası diyoruz,
Salça ile yapıldığı gibi
Bol domatesli,
Nohutlu,
Kestaneli,
Yoğurtlu pişirilebilir
Ben bu çorbayı:
Önce domates,biber,sarımsakları rondodan geçirip 1 kaşık tereyağı ve 1 kaşık zeytinyağı ile az kavurdum,
Sıcak suyunu,bulyonu ve tarhanasını koyup pişene kadar kaynattım,
En son haşlanmış nohutları ilave ettim
sitesindeki diğer güzellikler için lütfen TIKLAYINIZ

Hiç yorum yok: