21 Şubat 2010

54.p.d.ç.s.etkinliği tariflerim

By gelibolu17

MERCİMEK KÖFTESİ
MALZEME:
2 bardak kırmızı mercimek,1 bardak ince bulgur,3,5 bardak su,pulbiber,karabiber,1 kaşık salça,maydanoz,2 kuru soğan,sıvıyağ,tuz,4/1 margarin.
YAPILIŞI:
mercimek suda pişirilir,suyu çekince salçası ve bulguru koyulur,kapağı kapatılıp en az yarım saat bekletilir.baharatı katılırsoğanlar ince doğranıp kavrulur içine ilave edilir,margarinde katılır,maydanozuda doğrayıp katıp güzelce karıştırılır.şekil verip servis edilir.NOT:bu tarif ÜMİT USTA'nın yıllar önce televizyonda yaptığı, verdiği tariftir,hiç şaşmaz her yaptığımda kıvamı aynı olur.Biz çok seviyoruz umarım sizde seversiniz.AFİYET OLSUN

ISPANAKLI BÖREK
MALZEME:
yarım kilogram ıspanak,ayıklanıp yıkanmış ve doğranmış.1 soğan,1 kilogram yufka,1 bardak yağ,1 yumurta,2 bardak yoğurt.
YAPILIŞI.
yağ yumurta ve yoğurt karıştırılır,yağlanmış tepsiye yufka serilir,üzerine yağlı,yoğurtlu yumurtalı karışım sürülür,tekrar yufka serilir,yufkaların yarısı bu şekil tepsiye dizilir.diğer tarafta hazırladığımız ıspanakların içine bir soğanı doğrayıp tuz ile güzelce ovarız.suyunu süzüp yufkanın üstüne yayarız.kalan yufkalarıda aynı şekilde dizip,kalan yağlı yoğurtlu yumurtalı karışımı sürüp önceden ısıtılmış 180.derece fırında 40-45 dakika pişiririz.
AFİYET OLSUN!

ISLAK KEK
MALZEME:
3 yumurta,1,5 bardak şeker,2,5 bardak un,2 kaşık kakao,
1 bardak yağ,kabartma tozu.
YAPILIŞI:
yumurtalar ve şeker çırpılır,kakao ve yağ koyup karıştırılır bu karışımdan bir bardak ayrılır,diğer malzemeye un koyup güzelce çırpılır.
piştikten sonra ayırdığımız 1 bardak malzeme sıcak kekin üstüne dökülür.
AFİYET OLSUNNNN!

bu tariflerimi 54.porselen demlik çay saati etkinliği ev sahibemiz olan
hayattan azıcık
arkadaşıma gönderiyorum.kendisine kolaylıklar diliyorum..
sevgilerrrr

9 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

Herşey için çok teşekkür ederim canım gerçekten çok güzel bir etkinlik oldu bol katılım ve bol arkadaş sahibi oldum. İyi ki böyle bir etkinlik yapmışsınız. 59 numara ile ekledim güzel tariflerini sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

ooo tam bana göre bir tabak hazırlamışsın şekerim ellerine sağlık

LEZİZCE dedi ki...

Gelibolu17 arkadaşım hayırdır tabağı banamı hazırladın canım.

rumma dedi ki...

Ellerinize sağlık

sevgiler ,iyi haftalar

kalpkurabiye dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIMM TADLAR NEFİSS:)) ETKİNLİKTE SÜPER GİDİYOR..:))

mutfakcini dedi ki...

Ben katılamadım bu kez canım ya.Tabak iştah açıcı,mükemmelll.afiyetler olsun..

safiyece dedi ki...

merhaba arkadaşım ben etkinlige katılmak istiyorum fakat haber vericek ne yorum nede mesaj kutusu gözüküyo ya bende sorun var anlamadım yardımcı olursan sevinirim.

yaseminlerim dedi ki...

Gunaydin bitanem hayirli bereketli bir gun gecirmen dilegiyle .Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşmek dileğiyle kandiliniz mubarek olsun sevgiler.

Unknown dedi ki...

paylaşımın için teşekkürler