22 Eylül 2011

"Çay,Kahve Bahane" Etkinlik Tarifleri



                                                        ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

                                 

"Çay,Kahve Bahane"

'bu etkinlik çok şahane' diyerek yeni bir etkinlik başlatmak istiyorum,
her zamanki gibi güzel tariflerinizle beni yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...

Tarifleriniz gelmeye devam ediyor arkadaşlar,çok teşekkürler :)

56_Sevgili arkadaşımız BAHARATINKIZI bu kezde etkinliğimiz için İNCİRLİ KURABİYE hazırlamış sağolsun...teşekkür ederim canım ellerine gönlüne sağlık,hemen yayınlıyorum,sevgiler...


Veee bu lezzetli kurabiye tarifimi sevgili blogger arkadaşım "gelibolu17" nin "çay,kahve bahane" etkinliğine gönderiyorum.

Malzemeler:
Hamur:
125 gr. tereyağ veya margarin
65 gr. tozşeker
1 yumurta
1 adet vanilya
250 gr. un
1adet kabartma tozu
1 tutam tuz
İç malzeme:
8-10 adet kuru incir
30 gr. ince dövülmüş ceviz
2 yemek kaşığı Kayısı reçeli
1 tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı:
Hamur için yumurtayı hafif çatalla çırpın. Unu eleyin ve kabartma tozunu katın. Diğer malzemeleri de katarak mikserin hamur uçları ile çırpın ve birbirine yedirerek bir kurabiye hamuru elde edin. Biraz yumuşak bir hamur elde etseniz bile endişelenmeyin. Pişerken yayılma yapmıyor. (hamur mümkün olduğunca yumuşak olsun) Hamuru streçleyip buzdolabına kaldırın. İç dolgu için incirleri kuşbaşı doğrayın (mümkün olduğunca ince doğrayın yoksa rondoda sorun çıkabilir). Diğer malzemeleri de koyup blender yardımı ile püre haline getirin. Buzdolabından hamurunuzu alıp 12 eşit parçaya bölün. Un yardımı ile hafifçe avucunuzda açın ve dolgu malzemesinden 1 dolu tatlı kaşığı kadar malzeme koyup kapatın. Hafifçe yuvarlayıp yağlı kağıt kaplı tepsinize dizin.Önceden ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 20 dk. pişirin.Soğuduktan sonra servis edin.

Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzellikleri görmek için BİR TIK yeterli :)






55_İşte her zaman dediğim gibi arkadaşlar etkinliklerimizin en sevdiğim taraflarından biri daha,yeni bir blogger arkadaşımızı daha tanımış oluyoruz "çay,kahve bahane" etkinliğimiz sayesinde sevgili SUNA arkadaşımız sağolsun KREMALI HAVUÇLU TATLI ile etkinliğimize merhaba deyip misafirimiz olmuş,,,teşekkür ederim canım,ellerine sağlık,her zaman bekliyorum,sevgiler....


Selamlar, oğluma sebzeleri nasıl yediririm düşüncesiyle aklıma gelen daha öncede yaptığım benim çok hoşuma giden eşimin pek hoşlanmadığı (çünkü o sadece sütlü tatlıları sever) havuçlu tatlımdan yaptım.Oğlum havuçları zevkle yerken ben zafer kazanmış komutan edasıyla oğlumu seyrediyordum : )

MALZEMELER
1 kg havuç(rendelenmiş)
1 su bardağı toz şeker
1 paket pötibör bisküvi
1 tatlı kaşığı tarçın
üzerini süslemek için
2 yemek kaşığı kırık fındık
MUHALLEBİ İÇİN
1 litre süt
3 yemek kaşığı kadar un
1,5 çay bardağı toz şeker
1 paket krem şanti
HAZIRLANIŞI
Rendelediğimiz havuçları tencereye alıp üzerine şekeri ekliyoruz, suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz. Petibör bisküviyi iyice eziyoruz yada rondodan geçirip havuçların içine ekliyoruz.Tarçını da ekleyip borcama aktarıp üzerini bastırıyoruz.
Muhallebi için krem şanti hariç tüm malzemeleri koyup muhallebiyi hazırlıyoruz ocaktan indirip hafif ılınınca krem şantiyi (toz olarak) ekleyip mikserle çırpıyoruz sonra havuçların üzerine bu karışımı sıvıyoruz.
Bu tarifimi "çay, kahve bahane" etkinliği için Gelibolu 17' ye gönderiyorum.

Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzelliklerini görmek için BİR TIK yeterli :)





54_Yeni bir blogger arkadaşımla tanıştım,sağolsun kendisi etkinliğimize bir tarifle misafir olmuş,çok teşekkür ediyorum,sevgilerimi selamlarımı gönderiyorum,her zaman güzel tariflerini beklediğimi söyleyip hemen
BAHARATINKIZI arkadaşımın ELMALI KUP tarifini sizlerle paylaşıyorum :)

Elmalı tarifler her zaman favorilerim arasındadır.Tarçın ve elmayı birbirine çok yakıştırdığımdan sürekli yaptığım bir tatlıdır elmalı kup.Tarif Dr.Oetkere ait.Hafif,pratik ve lezzetli.Ben çok seviyorum ve yapmaya bayılıyorum.Ayrıca bu tarifimi "çay,kahve bahane" etkinliği için gelibolu17'ye gönderiyorum.

Malzemeler:
5 adet orta boy elma
1 çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı su
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 poşet Dr. Oetker Vanilya Aromalı Puding
10 adet bebe bisküvisi
1 paket krem şanti
Yapılışı:
Elmaları soyup küp şeklinde doğrayın.Toz şeker, tarçın ve suyu ilave edip arada karıştırarak orta ateşte 15 dakika kaynatın.Ocaktan alıp, ılıtıp püre haline getirin.Bisküvileri ufalayıp bu karışıma ekleyin.Cevizleride ekleyip iyice karıştırın.Ayrı bir kapta pudingi tarife göre pişirin.Pürüzsüz oluncaya kadar kaşıkla karıştırın.Ocaktan alıp soğumaya bırakın.Daha sonra krem şantiyi(toz halinde) ekleyip mikserle çırpın.Elmalı karışımı kuplara paylaştırın.Üzerine hazırladığınız pudingi dökün. Soğumaya bırakın.Bir süre buzdolabında bektettikten sonra soğuk olarak servis yapın

Arkadaşımızın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için BİR TIK yeterli :)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

selamlar etkinliğinize bende katıldım. Tarifimi paylaşıp, sizde beni izlerseniz çok sevinirim.

Nigar SARGIN dedi ki...

Etkinliğin için bir tarif daha yayınladım canım sevgiyle kal;)