09 Mart 2012

Ay Çöreği

Şimdi yayınlayacağım tarifi sevgili HANİFE göndermiş,sağolsun çok cömert bir gönül dostudur kendisi,her zaman güzel tarifleriyle etkinlikleirmizin destekçisi olmuştur,bu seferde AY ÇÖREĞİ hazırlayıp göndermiş,ellerine sağlık canım,daha daha beklerim,selamlar hayırlı cumalar olsun :)
Hayırlı günler arkadaşlar dün gelen misafirlerime yaptım ay çöreklerimi...Eğer bu tür dolgulu lezzeteleri seviyorsanız evde kalan kek,kurabiyeleri değerlendirme amaçlı olarak güzel bir tarif....
İzmirliler bilir pastanelerde pastiç olarak satılan hamur işleri vardır özellikle çocukluğumda arkadaşlarım alırlardı benim çok fazla aram yoktu bir kaç kere tatmışlığım oldu şimdide öyle olsada olur olmasada,onun hamuru biraz daha kalıncaydı diye hatırlıyorum..
Ay çöreklerinin tadıda pastiçe benziyor...
Sevgili Ebruli tatlarda görüp denedim....Arkadaşımdan kopyalayıp yayınlıyorum kendisine paylaşımından dolayı teşekkür ediyorum...
Çöreklerimi porselen demlik etkinliğinin ev sahibesi sevgili Gelibolu arkadaşıma gönderiyor kolaylıklar diliyorum...
90 gr.tereyağ
1/2 bardak soğuk süt
3 yemek kaşığı pudra şekeri (25 gr.)
3 bardak un (375 gr.)
1 tatlı kaşığı instant maya
1 yumurta
1 fiske tuz
İçi: Artan kek,kurabiye,bisküvi'yi rondodan geçirin. İçine ağız tadınıza göre,şeker, reçel,kakao,kuru üzüm, çikolata,tarçın,yenibahar,ceviz ekleyin. Ocakta süt ilavesiyle yoğun bir hamur olana kadar karıştırın. Malzemeniz bol olsun.
Yapılışı:
Hamur malzemelerini yoğurup yumuşak bir hamur hazırlayın. Hamuru 2 parçaya ayırıp, birini buzdolabına kaldırın. Diğer parçayı 6'ya ayırın.
Hamuru oklavayla oval şekilde incecik açıp, dolu dolu iç malzemesini koyun. Şekil için bakın. Tepsiye dizin. Dolaptan diğer parçayıda çıkarıp aynı şekilde hazırlayın. Yumurta sarısını sürüp, fıstık,badem serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin. Afiyet olsun.

1 yorum:

vişnap dedi ki...

Çok sevdiğim lezzetlerdendir canım.İnan yıllar var yemedim .Görünce birden özlediğimi hissettim ellerinize sağlık.