24 Mart 2012

Aynı Hamurdan Kurabiyeler

Sevgili PORSELENDEMLİK arkadaşımız etkinliğimize AYNI HAMURDAN KURABİYELER göndermiş,ben anlamadım aynı hamurdan değişik şekillerde kurabiyelermi yapmış acaba? Bakalım bakalım,teşekkür ederim canım ellerine sağlık,selamlar :)
Malzemeler:

250 gr oda ısısında margarin veya tereyağı
bir kahve fincanı sıvıyağ
bir su bardagı pudra şekeri
2 kase fındık ezmesi
1 paket kabartma tozu ve vanilya
1 yumurta
aldıgı kadar  un kulak memesi yumusaklıgında olacak

Üzerine damla çikolata
isterseniz bu hamuru kakao ekleyip sade kakaolu da yapabilirsiniz
tüm kurabiye hamurlarımın hamur malzemesi böyledir, içine degişik tariflerle üzerine degişik süslemelerle, hazır kurabiye tadında, harikalar ortaya çıkarabilirsiniz.kakolu tarcınlı pudra sekerli  karısıma bulayıp tepsiye dizebilirsiniz,sadece damla cıkolatasına batırıp tepsiye dizebilirsiniz....  yada hamurunu yogururken nutella sarelle katabilirsiniz ...bu kurabiye hamuruna bayılacaksınız
mesela ben gecen yaptıgım çikolatalı muffinden arta kalan hindistan cevizli içi bu kurabiyenin hamuruyla yaptıgım yuvarlak sekilli kalpla kestim ve arasına sürdüm enfes oldular


Yapılışı:

un hariç diğer malzemeler karıştırılır. un ekleyerek yumuşak bir hamur yapılır. dolapta biraz dinlendirilir.(önceden yapıp dolaba koyuyorum cok pratik oluyor misafir geldiginde)
 cevizden küçük koparılır yuvarlanır yaglı kagır serili tepside önceden ısınmış 175 derecedeki fırında pişirilir.
semaverde kaynayan cayın buharında bitter cikolata yada damla cikolata eritilir fotografta görüldüğü gibi bisküvilerin ucu bu sosa  batırılır

afiyet olsun paylaşmak mutluluktur

Hiç yorum yok: