24 Mart 2012

Kabak Tatlısı

SEvgili ÖZLEM ortalarda görünmüyordu ne zamandır,oysa çok aktif bıcır bıcır bir arkadaşımızdı,bende akşam ziyaretine gittim,dedim nerdesin,meğerse dişleriyle uğraşıyormuş,geçmiş olsun,tarifte istedim,oda al sana tarif demiş :) Biraz utandım ama ben şimdi böyle zorla almış giib oldum tarifleri ya neyseeee :) Teşekkür ederim arkadaşıma güzel KABAK TATLISI tarifi için,ellerine sağlık yordum seni hakkını helal et canım,,,selamlar

Hayırlı cumalar diyerek bugünkü yazıma başlıyorum. Diş problemlerimden dolayı blogumu ihmal ettim. Ve karşınıza En en en en çok sevdiğim tatlılardan biri olan kabak tatlısı ile çıktım. Baktım yok sayfamda. Hemen ekleyim dedim.

Malzemeler:
1,5 kilo kabak dilimlenmiş
3 su bardağı şeker

Yapılışı:
Dilimlenmiş kabaklar tencereye dizilir, üzerine şeker eklenir, tencerenin kapağı kapatılıp 1 gece bekletilir. Ertesi günü tatlımızı ocağa koyarız ve pişmeye bırakırız. Kabaklar pişip ocağı söndürmeye yakın kapağı açık harlı ateşte pişiririz ki parlak olsun diye. Altı söndürülür ve soğumaya bırakılır.
Ceviz serpilip ohhh afiyetle yenir.

Ve tarifimi beni 73 hafta porselendemlik çay saati etkinliğine davet eden arkadaşım gelibolu17 ' ye gönderiyorum, kendisine kolaylıklar diliyorum. Bol katılımlı bir etkinlik olsun inşallah.

Hiç yorum yok: