27 Mart 2012

Baklavalık yufkadan,patatesli-kıymalı börek

Sevgili BENİMDENİZİM GÜLCAN arkadaşımız etkinliğimize harika bir BÖREK tarifiyle katılmış,aslında hemen ekliyecektim ama işim çıktı çıkmak zorunda kaldım,börekler soğumadan ekliyeyim hemen,,,
çok teşekkürler arkadaşım,ellerine sağlık,gene beklerim..





Merhabalar arkadaşlar. Böreğimi geçen hafta gün arkadaşlarıma yapmıştım. İlk defa yaptım güzel oldu ama biraz yağlı yapmışım.

BAKLAVALIK YUFKADAN KIYMALI PATATESLİ BÖREK
Malzemeler:
1 Paket yufka (Tamamını kullanmadım)

İçine:
Haşlanmış patates
Kıyma
Kuru soğan
Maydonoz
Pul biber
Kara biber
Tuz
1 kase sıvı yağ
Yapılışı:Haşlanan patatesler, kıyma  ve soğanla (kavrularak) ve diğer iç malzemesi kullanılarak böreğin içi hazırlanır. 1. yufka tezgahın üzerine serilir sıvı yağla yağlanır, 2. yufka üzerine serilir oda yağlanır,3 yufkada serildikten sonra yufkanın uzun tarafına patatesli ve kıymalı iç harçtan konularak rulo halinde sarılır.Yağlanmış fırın tepsisine dizilir aynı işlem tepsi dolana kadar yapılır. Üzerine yumurta sarısı ve susam sürülerek pembeleşene kadar pişirilir.
Not: Bence her katın arasına yağ sürmeye gerek yok. Çok yağlı oluyor...
 Böreğimi 73.Hafta P.D.Ç.S. Etkinliğine ev sahipliği yapan sevgiliGülcan' Çay, Kahve Bahane Etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili Nuray'e gönderiyorum.
Kolay gelsin arkadaşlar.....


1 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

hayatımm yayınım seni bekliyo:) iyi geceler..