11 Mart 2012

Duble çikolatalı kurabiye

Evvet efenim şimdi sırada yayınlanmayı bekleyen tarifi sevgili MUKO göndermiş,sağolsun,ellerine güzel gönlüne sağlık,uzun bir aradan sonra tekrar onu buralarda görmek güzel oldu,her zaman bekliyorum canım,teşekkürler,,,
DUBLE ÇİKOLATALI KURABİYE tarifinede hemen bakalım nasıl olmuş :)
Merhaba arkadaşlar yine uzun bir ara yine ben yoktum buralarda ama aslında buralardaydım da blogumu güncelleyemedim sadece, çok güzel tatlılar,kurabiyeler, börekler yaptım hepsi sırada bekliyor görücüye çıkmak sizin tarafınızdan beğenilmek  için :)

Bu tarifimi şiddetle ama çok şiddetle tavsiye ediyorum bu yaşıma kadar yediğim yaptığım en güzel kurabiyeydi bana göre,ama gerçekten sadece bana göre değil iki kere misafirlerime yaptım iş yerime götürdüm kim yediyse herkesler çok beğendi mutlaka ama mutlaka deneyin derim...Bu tarifi benimle tanıştıran canımm canımm Arzum'cumcuma çokk teşekkür ediyorum tekrardan ve asıl tarifin sahibesine  sahibesine çok teşekkür ediyorum lakin kendisi paylaşmasaydı bu lezzetle tanışmak mümkün olmayacaktı...(Ayrıca sitesinden tarifi olduğu gibi kopyaladım bilginize)



Duble Çikolatalı Kurabiye
  • MALZEMELER:
  • 80 gr bitter çikolata, 
  • 100 gr tereyağı veya margarin, 
  • 1 adet yumurta, ¾ su bardağı toz şeker, 
  • 1.5 su bardağı un,2-3 çorba kaşığı kakao,
  •  1 paket vanilin, 
  •  1paket kabartma tozu,
  •  1 fiske tuz,
  •  1 su bardağı iri kırılmış fındık, 
  • 1 su bardağına yakın damla çikolata 

HAZIRLANIŞI:

Sos tenceresine tereyağı koyup eritin. Ocaktan alın ve üzerine 1 paket bitter çikolatayı kırarak ekleyin. İyice eritin. Sıcaklığı da gittikten sonra çırpma kabına alın. Üzerine yumurtayı ekleyip çırpın. Çırpmak için mikser kullanabilirsiniz. Çok ta kolay oluyor. Ardından toz şekeri ekleyip çırpın. Unu, kakaoyu,kabartma tozu,tuz ve vanilini ekleyip karıştırmaya devam edin. Son olarak damla çikolata ve fındığı da ekleyip karıştırdıktan sonra kurabiye hamurunuz hazır demektir. Tepsiye yağlı kağıdı serin. 1er çorba kaşığı hamurdan alıp tepsiye ararlıklı olarak dizin. Önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında yaklaşık 10 dk pişirin.

not:tarifini aldığımız arkadaşımız çorba kaşığı alarak tepsiye yerleştirmiş ama ben hamuru biraz daha koyu tutarak yapıyorum ve elimle şekillendiriyorum,tavsiyem size kurabiyleri yuvarladıktan sonra yassılaştırmayın olduğu gibi yüksek bırakın çünkü yayılıyorlar pişerken...



Ve bu tarifimi  PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ  ne ev sahipliği yapan canım arkadaşım canım blogcandaşım gelibolu17 me gönderiyorum ve kolaylıklar diliyorum...

Hiç yorum yok: