15 Mart 2012

Gazozlu Muffin

Efenim günaydınnn sabah şerifleriniz hayrolsun,nasılsınız? Ben iyiyim çok şükür az sonra oğluşları okula göndericem ama önce bekleyen tarifleriniz ekleyivereyim dedim :)
Sevgili SUSAM ANNEM sağolsun bize GAZOZLU MUFFİN yapmış gel al bayatlamadn demiş,hemen alıyorum annem,teşekkür ederim,elcazlarına sağlık,çok öptüm,selamlar :)
nefis mi nefis,yumuşak mı çoook yumuşak hatta sünger gibi harika bir kek oldu:)hem yeni aldığım *tantitoni muffin kalıplarımı* kullandım hem de şişenin içinde az miktarda kalan sade gazozu değerlendirmiş oldum (biz asitli içecekleri gazoz,kola tüketmiyoruz misafirlerden kalan gazozdu)
3 yumurta,1 su bardağı sade gazoz,1 su bardağı toz şeker,1/2 su bardağı sıvı yağ,2,5 su bardağı un,(un miktarı; yumurtanın ve su bardağının büyüklüğüne göre azaltılır veya artırılır)1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu
her zamanki gibi önce oda sıcaklığındaki yumurtaları köpürtüp,sonra şekerle birlikte tekrar çırptım, sıvı yağını,gazozunu daha sonra da unu,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ilave ettim az miktarda yağladığım kalıplarıma pay ettim,üstlerine de tuz döker gibi granül gold kahve döktüm,
ön ısıtmalı 170 c fırında pişirdim,bu arada çay da demlendi pek tabiiki:)))

Hiç yorum yok: