11 Mart 2012

Mercimek köftesi

Efenim şimdi sevgili REYHAN'ımız Anneeli değmiş o güzelim tariflerinden birini MERCİMEK KÖFTESİ tariifni bizlere göndermiş,çok teşekkür ederim canım,ellerine sağlık,bende çok severim mercimek köftesini daha dün yaptım bugünede kaldı biraz öğleden sonra çayın yanında yenilecekler :) bakalım seninkiler nasıl olmuş,,,gene beklerim deyip hemen yayınlıyorum :)
Mercimek Köftesi
Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum....
  Umarım herkes iyidir,beni sorarsanız,soranlar olur bence^_^
yoğunluğumu saymazsak çok şükür iyiyim..
Bugün hemen konuya geçiş yapmayı düşünüyorum,efendim sıradaki tarifim benim ilk tariflerimden olan mercimek köftesi, fakat şuan itibariyle ilk tarifle hiçbir ilgisi kalmadığından ve bunun lezzetini daha çok beğendiğimden,yeni fotoğraflarıyla güncelleme kararı aldım.Bence çokta iyi ettim,e hadi o zaman buyrun yeni tarifimize..
  Heee bu arada unutmadan tarifimi ''porselen demlik çay saati etkinliğine'' ev sahibeliği yapan canım arkadaşım Gelibolu17   'ye gönderiyorum ve etkinliklere zaten alışık olan arkadaşıma, kolaylıklar diliyorum..


MALZEMELER



1,5 su bardağı kırmızı mercimek

1 su bardağı ince bulgur
3,5 su bardağı su
3 yemek kaşığı margarin
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 adet orta boy soğan
1 demet maydanoz
1 demet yeşil soğanın yaprakları
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tutam taze nane (yoksa 2 çay kaşığı kuru nane)
pulbiber
tuz
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı toz kırmızı biber

servis için

kıvırcık salata ve limon

HAZIRLANIŞI

   Öncelikle yıkadığımız mercimeği kısık ateşte 3,5 su bardağı suyla pişirip, çok az su kalacak şekilde suyunu çektirelim.suyunu çekince yıkanmış bulgurları ekleyip iyice karıştırıp kapağını kapatalım.15-20 dakika demlendirelim.
    Diğer taraftan margarini ve sıvıyağı bir tavaya alıp  ısıtalım ,yemeklik doğradığımız soğanlarıda ekleyip soteleyelim.ardından salçalarıda ekleyip kavurduktan sonra ateşten alalım ve demlenmiş olan mercimek ve bulgurların içine katalım.ardından ince ince doğranmış yeşilliklerimizi de ekleyip son olarak tuz ve baharatlarını ekip iyice harmanlayalım.baharat miktarını kendinize görede ayarlayabilirsiniz ama bu baharatları mutlaka kullanın derim,en çok onlar yakışıyor.
   Eğer köftelerin miktarını çoğaltmak isterseniz iki mislini yapabilirsiniz.bu harçla böldüğünüz parçalara göre değişiklik gösterir ama, ortalama 15 adet çıkıyor.
Köfte harcımız hazır olunca,istediğimiz şekli verip,kıvırcık ve limonla servis edelim.
AFİYET,ŞEKER OLSUN.... 

Hiç yorum yok: