30 Mart 2012

Patates Yuvası

Şimdi sıradaki tarrifi sevgili MİNİ MUTFAK göndermiş sağolsun,,,,
PATATES YUVASI yapmış biizm için,ellerine sağlık canım çook teşekkürler,her zaman bekliyorum güzel tariflerini,selamlar hayırlı cumalar :)
Şöyle bir bloglara bakayım dedim yapmadan önce, arkadaşlar çeşit çeşit yapmışlar patatesli kısmını yeşilliklerle  dereotu maydanoz vs harmanlayanlar, içine havuç, bezelye ve çeşit çeşit garnitürlerle dolduranlar gayet değişime açık ve elverişli bir tarifmiş bu patates yuvası. Ben de kendimce derledim topladım evdeki malzemelerle bu çıktı ortaya
Malzemeler: 4 adet büyük boy patates, zeytinyağ, tuz, karabiber, kimyon, pulbiber
İçini doldurmak için gerekli malzemeler: 2 adet salatalık, 2 yemek kaşığı yoğurt, 2 yemek kaşığı mayonez, 1 yemek kaşığı zeytinyağ, 1 diş sarımsak, dereotu
Patatesleri haşlayıp soyduktan sonra çatal yardımıyla sıcakken eziyoruz. İçine 1 kaşık kadar zeytinyağ ve tatlandırmak için baharatlarımızı ekleyip yoğuruyoruz. Köfte şekli verip ortasını açıyoruz. Diğer tarafta iyice yıkadıktan sonra kabuklarıyla beraber  rendelediğimiz salatalıklarımızla beraber dereotu, yoğurt, mayonez, zeytinyağ ve sarımsak karışımı iç harc hazırlıyoruz ve bu harcı patates yuvalarımıza dolduruyoruz.
"73.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ne ev yani sevgili gelibolu17 ye ve
"Çay,Kahve Bahane etkinliğine" ev sahipliği yapan sevgili marifetanne ye gönderiyorum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben bunu kabağı ve havucu rendeleyip ayrı ayrı hafif yağda pişirip soğutup yoğurt ve mayonez dereotuyla tatlandırıp sonra aynı senin tarif gibi yapıyorumdum seninki de değişik olmuş salatalık hiç denemdim bir ara deneyim ben bunu ellerine sağlık canım :)

gelibolu17 dedi ki...

Zeynep,
mutfağıma hoşgelmişsin :)
Bende deniyeceğim mutlaka bu tarifi etkinlik sayesinde o kadar güzel tarifler öğrendimki,hepside birbirinden güzel..selamlar canım,senide beklerim :)