30 Mart 2012

Muzlu Rulo Pasta

Sevgili YEMEK SEVDAM etkinliğimize MUZLU RULO PASTA tarifiyle misafir olmuş sağolsun...
Ellerine sağlık canımcım,çok teşekkürler birbirinden güzel tariflerin için,,,her zaman beklerim,selamlar hayırlı cumalar :) Hemmen yayında güzel pasta tarifin :)

Herkese Hayırlı Cumalar,

Nihayet bir haftanın daha sonuna geldik, mübarek Cuma gününe kavuştuk. Rabbim bu rahmet dolu gün hürmetine, dualarınızı kabul buyursun, Rahmetini bizden esirgemesin inşaallah.

Bugün sizlere eşimin en sevdiği pastanın tarifini vereceğim; Muzlu Rulo Pasta. İçinde hiç yağ yok. Çok hafif bir pasta. Sadece kremasına koyulan kremşanti var o kadar. Onuda isterseniz koymayabilirsiniz. İstediğiniz bir muhallebi ile de yapabilirsiniz.


Ayrıca bu tarifi Çay, Kahve Bahane etkinliğinin ev sahibi arkadaşımız Marifetane ve 73. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin ev sahibi Gelibolu17 arkadaşımıza gönderiyorum. Bol katılımlı etkinlikler diliyorum. Efendim hepinize hayırlı, sağlıklı, mutlu, eğlenceli ve bol bol dinlenebileceğiniz bir haftasonu dileyerek tarifime geçmek istiyorum. Afiyetle kalın.

MUZLU RULO PASTA

Malzemeler

Kek İçin
  • 4 adet yumurta
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 4 yemek kaşığı un
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 portakal kabuğu rendesi
Muhallebisi İçin
  • 4 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket toz krem şanti
  • Arasına 2 adet muz
  • Üzerine hindistan cevizi
Hazırlanışı

Keki için yumurtanın beyazı ve sarılarını ayırınız. Sarılarını, şekeri ve sütü ekleyip şeker eriyene kadar çırpınız. Başka bir kapta yumurta beyazlarını bembeyaz köpük olana kadar çırpınız. Tahta veya plastik spatula ile yumurta beyazlarını yavaş yavaş şekerli karışıma ekleyin. Yumurta beyazını södürmeden hafifçe karıştırın. Un, kabartma tozu ve portakal kabuğu rendesini ekleyip aynı şekilde karıştırın. Ben pişen kekte yumurta kokusu sevmediğim için portakal kabuğu rendesi ekledim. Bence harika bir aroma verdi. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye kek hamurunu döküp, kaşık yardımıyla her tarafına yayıyoruz. Ben büyük boy dikdörtgen fırın tepsisi kullandım. Sakın hamur yetmez diye düşünmeyin, incecik de olsa kaşıkla her tarafına yayın. Amacımız ince bir kek hazırlamak zaten. Eğer küçük boy tepsi kullanacaksanız mutlaka ölçüyü azaltın. Kekimizi 170 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz. Yaklaşık 10 dakikada pişiyor. Çok çabuk piştiği için aman dikkat edin yanmasın. Unutmaya gelmez. Kek pişer pişmez sıcakken fırından çıkarıp yağlı kağıdın yardımıyla gevşek bir rulo yapın ve üzerine nemli bir bez koyarak dinlendirin. Bu arada krem şanti ve vanilya hariç tüm muhallebi malzemelerini tencereye koyup karıştırın, koyulaşana kadar pişirin. Soğuyunca toz krem şanti ve vanilyayı ekleyip mikserle 6-7 dk. çırpın. Rulo halindeki keki açıp muhallebinin yarısından fazlasını üzerine yayalım. Soyduğumuz muzları sarmaya başlayacağımız kenara bütün halde koyup, sıkı bir rulo olacak şekilde saralım. Muhallebisi kenarlardan taşacak, aldırmayın, üzerine kullanırız. Rulomuzun her tarafına kalan muhallebimizi sürelim. Hindistan cevizi ile süsleyip dolapta en az iki saat dinlendirelim. Afiyet olsun.

5 yorum:

VuslaT dedi ki...

Ben hiç böyle yapamadım böyleeeee. Çok güzel bu harika. Ellerinize sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM NASILSIN İYİSİNDİR :))))
ELİFİMDE ÇOK GÜZEL YAPMIŞ
:)
KOLAY GELSİN HAYIRLI CUMALAR.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM BEN GELDİM KOLAY GELSİN.
TARİFİMİ ALABİLİRSİN...

Peygamberim İzinden dedi ki...

http://mutfakincisi.blogspot.com/2012/03/cicek-borekler.html

Tarif pek yapamadım Gülcanım inş. gidene kadar yaptıklarımı bırakırım.. Kolay gelsin..

gelibolu17 dedi ki...

Vuslat,
hoşgelmişsin....Niye yapmıyorsun sende böyleee hıı :) Teşekkürler,selamlar...


Bir kase lezzet,
çok şükür iyiyim canım,sen nasılsın...Evet pek güzel tARİF,çok teşekkürler az sonra senin tarifinide almaya geleceğim,selamlar :)



Sağolasın Emine ablam,hoş gelmişsin,,,hemen alıyorum güzel tarifini...Sahi ne zaman yolculuk?