09 Mart 2012

Yeşil Mercimekli Tepsi Böreği

Amanda aman kimler gelmiş,pek kıymetli EMİNE ablam YEŞİL MERCİMEKLİ TEPSİ BÖREĞİ ile etkinliğimize misafir olmuş,sağolsun,ellerine sağlık ablam desteklerin için çok teşekkürler,her zaman bekliyorum...
İlk defa denediğim bir tarifti ama pişman olmadım hatta kıymalı ve patatesli de yapmayı düşünüyorum.
Çok ekonomik olan bu böreği herkese tavsiye ederim.

Malzemeler

1,5 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 paket yaş maya
1 yemek kaşığı toz şeker
2 yumurta sarısı
2 tatlı kaşığı tuz
1 kg un

İç Malzemesi

2,5-3 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 baş ortaboy kuru soğan
2 yemek kaşığı ceviz (iriden biraz daha ince)
1,5 çay kaşığı karabiber
ve tuz

Üzerine

1 yumurta
1-2 yemek kaşığı sıvıyağ 
Yarım çay bardağı süt

Yapılışı


* Önce derin bir kabın içine sütü, suyu ve yaş mayayı eritin. (Ben çatal ile karştırarak ve ezerek iyice erittim)

* Üzerine unu azar azar eleyin. Yumurta sarılarını ilave edin, diğer bütün malzemeleri de ekleyip sürekli çatalla karıştırın katılaştıktan sonra elinizle yoğurabilirsiniz. (Ele daha az yapışır)
* Yumuşak kulak memesine yakın sertlikte bir hamur yapın(çok iyi yoğurun) ve 1-2 saat dinlendirin.
* Dinlenmiş hamur önce ikiye böldüm.
* Yarımından dört beze çıkıyor herbir bezeyi merdane ile açın çok ince olmasına gerek yok sıvıyağ ile iyice yağlayın. Mercimeği soğanı kavurun mercimeği ve tuzu ilave edin iyice karıştırın ocağı kapadıktan sonra cevizi ilave edin karıştırın.
* Bezelerin içine malzemeyi ben bolca koydum çünkü mayalı  olduğu için iki kat kabarıyor. Rulo sarın..
* Tepsiyi yağlayın önce ilk bezden gül yapar gibi  sonra diğerlerinine onun çevresine ekleyin.
* Hepsi bitince Üzeri için yazdığım malzemeleri karıştırın fırça ile böreğe sürün daha önceden 170 derece ısıtılmış fırında pişirin.
*Afiyet olsun

Hiç yorum yok: