12 Mart 2012

Zeytinli Çiçek Poğaça

Tüüüüüüü,ayyyy ne fenayım ben gidemiyorum bir türlü şimdi anamgil kapıya dayancek gelin gelin daha hazır olamadınmı seni bekliyom diye,hani hastaneye gitcektikya,ama LEYLA bacım o kadar ZEYTİNLİ ÇİÇEK POĞAÇA yapmış onue klemeden nasıl gideyim,birde belguzar ablam daha ne zaman tarif yollamıştı valla onuda eklemeyi unuttum gene hatırlatmış,kusura bakma abla özür dilerim bu tariften sonra seninki eklenecek :)
şuraya bir gülücük kondurayımda şirin görünem kızmasınlar,hele varya etkinliğin sahibesi patroniçe varya  porselen demlik o nasıl kızar biliyonuzmu,Allah'ım Allah'ım,elime yüzüme bulaştırmadan şu işi bitirseydim :)
hadi neyse tarif geliyo :)
Malzemeler :))
2 yemek kaşığı tereyağı (yumuşamış olacak)

1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yumurta
1 yemek kaşığı sirke (gevrek olması için)
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un,tuz
Bulamak için,galeta unu

İç malzemesi :)))


100 gr.beyaz peynir

8-10 dal maydanoz

Yapılşı:))


Un ve kabartma tozu haricindeki tüm malzemeleri yoğurma kabında karıştırın.

K. tozu ve unu ilave edip yumuşak bir hamur elde edin.
Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizde hafif açın.
Peynirli içten hamurun ortasına koyup kapatın.
Kapattığınız kısım altta kalacak şekilde kapatın.
Galeta ununa bulayın Bıçakla poğaçanın kenarlarına kesikler atıp çiçek şekli verin ortasına zeytinin yarısını koyun .
Tepsiye dizip,180 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.

1 yorum:

Gelibolu17 dedi ki...

Iyyyy hani porselendemlik etkinliğinin sahibi en güzel tarife porselen demlik veriyoya,itiraz ediyorum bence ev sahiplerinede vermeli,çok yoruldum canım :) bende bu yorgunluğumun üstüne o porselen demlikte çay demleyip içmek istiyorum belki Allah Allah,hiç bizi düşünen yok :)
gerçi onun içindeki çay benim dişimin kovuğuna girmezya neyse bana kahveci kazanıda olsa olur,,,,duy bunları porselen hanım duy,bende demlik istiyom :)