04 Nisan 2012

Brovni

Efenimm şimdi sevgili HANİFE arkadaşımız pek güzel BROVNİ göndermiş,onu yayınlıcam,elleirne sağlık canım,çok teşekkürler,daha daha bekliyorum,selamlar olsun :)



Hayırlı sabahlar arkadaşlar hepimiz için mutlu,sağlıklı ve huzurlu bir gün olur İnşaALLAH....
Tek kişilik sunumları seviyorum bu sebeple daha öncede yaptığım buradaki brovnimi bu sefer tek kişilik kalıplarda denedim....

5 Tane yumurta
250 gr.süt
250 gr. sıvıyağ
250 gr.şeker
250 gr.un
1 paket kabartma tozu
3-4 yemek kaşığı kakao
 SOSU İÇİN:
250 gr.şeker
250 gr.süt
125 gr.sıvıyağ
2-3 yemek kaşığı kakao
Öncelikle yumurtaları ve şekeri 5 - 10 dakika çırpın. Üzerine sıvı yağı, sütü ekleyin. Daha sonra unu, kabartma tozunu, vanilyayı, ve kakaoyu eleyerek karışıma katıp güzelce çırpın.Ben verdiğim ölçünün yarısından biraz fazla hamur yaptım üç tane tek kişilik silikon kalıplarlarını ve en küçük kare borcamı biraz sıvıyağla yağladıktan hamuru boşalttım ve ısıtılmış fırında pişirdim...
Diğer taraftan kekin sosu için; sütü, sıvı yağı, şekeri ve kakaoyu derin bir tencereye koyun. Sosu karıştıra karıştıra pişirin. Kaynamaya yakın ocaktan alın. Pişen kekin ilk sıcaklığı çıkması için 5 dakika kadar bekleyin. Daha sonra keki resimdeki gibi kare kare dilimleyip sıcak sosu keke gezdire gezdire dökün.
Brovnimi Gelibolu ve Marifetname arkadaşlarıma gönderiyor kolaylıklar diliyorum....

Hiç yorum yok: