03 Nisan 2012

Tavada Pizza

Tekrar merhaba efenimm,şimdi az önceki tariif ekledimya lazanya tarifini,olsun fazla tarif göz çıkarmaz o dursun gönderen aynı sonuçta ama tarifler ve blog linkleri farklıymış,ama katiyen benden ötürü değil tamamen Harika mutfak tan ötürü :) linki yanlış yazmış,bende napim ordan aldım,,,olsun zararın neresinden dönülürse karmış,bir mahzuru yok,hemen asıl tarifi ekliyorum,,,ve karışıklık için özür diliyorum :) Sevgili HARİKA MUTFAK arkadaşımız TAVADA PİZZA hazırlamış etkinliğimiz için,çok teşekkür ediyorum,ellerine sağlık,hemen yayınlıyorum,gene beklerim,sevgiler :)


Arkadaşlar bu pizzayı daha öncede yapmıştım. Fakat hamuru yumuşak oldu diye biraz daha un ilave edip fırında pişirdim. Sonra arkadaşım yaşamınkıyısından 'a sordum....meğer hamur kıvamı  yumuşak oluyormuş..Pazar günü aynı ölçüyle , ama bu kez tavada   denedim.hem çok pratik oldu...hemde çok lezzetli...eğer denemek isterseniz işte tarifi...Bu tarifim gelibolu17 arkadaşımdaki P.D.Ç.S etkinliğine...

1 adet yumurta
4 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığından az tuz
1,5 su bardağı un

domates sosu için
2 yemek kaşığı domates salçası
4 -5  yemek kaşığı su
1 tatlı kaşığı sıvı yağ
kekik
üzeri için....evde ne varsa.....

Yumurta,yoğurt,yağı iyice karıştırdım ve un , tuz , kabartma tozunu  ilave ettim. Genişce bir tavayı hafif yağlayıp  hamuru yaydım.(bu arada hamurun üzeride yağlanmış oluyor,salçasına yağ koymaya gerek kalmıyor.ben yağ kullanmayı pek sevmediğim için... ) sosu hazırlayıp hamurun üzerine  sürdüm. salam sosis ,sucuk doğrayıp serpiştirdim.(dilerseniz tavada önceden hafif pişirebilirsiniz ) peynir  rendesinden sonra kapağını kapatıp  kısık ateşte 12-14 dakika kadar pişirdim...hepsi bu kadar...pizza hazııırr... 

Hiç yorum yok: