31 Ekim 2012

İlk Tarifimizle Vira Bismillah

Selamlar olsun arkadaşlar,ilk tarifimizle 77.Porselen demlik çay saati etkinliğimiz başlıyor,,,,
Bismillahirrrahmanirrahim,inşallah bol katılımlı,bol lezzetli bir etkinlik olur sizlerin destekleriyle :)

İlk tarifimiz sevgili Susamannem'den geliyor....İlk tarifin benden olsun demiş annem,çok teşekkürler,öpüyorum ellerinden,yanacıklarından,gene bekliyorum.....


FIRDÖNDÜ KURABİYE,NİŞASTALI,KAKAOLU KURABİYE




HEPİNİZE MERHABALAR KUCAK DOLUSU SELAMLAR :)
Bayram dönüşü güzel bir kurabiye ile başlamak istedim,(uzuuun zamandır kurabiye yayınlamadığımı farkettim)çaylarımızın yanında sıcak sohbetlerimize eşlik edecek lezzetli,hazırlaması kolay ve zevkli bir kurabiye :)
aynı zamanda sevgili gülcan da gelibolu 17 p.d.ç.s. etk varmış oraya gitsin :)



 KURABİYE MALZEMELERİ:



2 adet yumurta,
1 su bardağı pudra şeker,
1 su bardağı fındık yağı,
2 yemek kaşığı süt,
1,5 su bardağı un,
1 paket 250 gr mısır veya buğday nişastası (ben evde olduğu için mısır kullandım),
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2 yemek kaşığı kadar kakao(isteğe göre miktar değişir)
kakao ve süt hariç malzemeler karıştırılır, hamur yoğrulur, hamurun 1/3 kısmına kakao ve süt konur tekrar yoğrulur(kakao hamurun kıvamını sertleştireceği için sütle yumuşatılır)
avuç içine ceviz büyüklüğünde sade hamur alınır,üstüne de yarısı kadar kakaolu hamur konur, iki avuç arasında hafif dairesel hareketler yaparak helezon şekli kendiliğinden çıkar:)

Hiç yorum yok: