31 Ekim 2012

Mayalı Örgü

Efendim ikinci tarifimizide sevgili Paşasofram göndermiş sağolsun...
Kendisine selamlarımı gönderiyorum,tekrar bekliyorum :)



Mayali Örgünün mayalanma hali
Mayali Örgünün sarilma hali
mayali örgünün Örgülü hali
Mayali örgünün kesilmis hali
Malzemeler:
2 yumurta
150g Tereyagi
1 Maya,  1kg un
1Limon rendesi
250g toz sekeri
500l ilik süt , 2 caykasigi tuz
Yapilisi:
Un bir kaba konur ortasi acilir, maya ufalanir  üzerine hazirladigimiz sekerden bir kasik   ekilir üzrine isittiginiz sütten bir cay bardagi kadarda dökün ,   unla kapatilir ve kabarmasi beklenir ( resimde gösterildigi gibi,)
Sonrada diyer malzemeler eklenir ve yumusak habur yogrulur. Kabarmasi beklenir .
Ben biraz daha un ekliyorum sulu oluyor.
Hamur 1 santim kalinliginda acilir , icine biraz yag sürülür , ic malzemeside sürüldükten sonra 3ce bölünür, role yapilir (resimdede gösterildigi gibi) ve örülür,
üzerine : 1 yumurta , 1 tutam tuz , 1 tutam seker  karistirilir ve örgünün üzerine sürülür.
Tepside 1 saat bekletilir .önceden isitilmis firinda 160 derece pisirilir.
Üzerine;  putra sekeri  ve limon suyuyla sos yapip üzerine sürün
 (Tam sogutmadan sakin kesmeyin hamurlasir)
Icmalzemeler:
Istege göre  ic malzeme konur ( ben cekilmis findik süt ve seker karisimi sürdüm)
Mesela ceviz ici ve üzümkurusu
Cekilmemis hashas veya findik ici
Recel cesitleri , mantiginizi kullanin hersey bir baska güzel oluyor
Not : bu tarife limon rendesi koymassaniz kücük ekmeklerde yapabilirsiniz( Michbrötchen)
Afiyet olsun


1 yorum:

*mehtap dedi ki...

Etkinliğin için kek yaptım alırsan sevinirim....