06 Kasım 2012

Çam Fıstıklı Revani Tatlısı

Sevgili Mutfağa Buyrun arkadaşım bu kez harika bir tatlı göndermiş sağolsun,çook teşekkür ediyorum,gene bekliyorum canım,ellerine sağlık,selamlar :)


Tüm arkdaşlarıma ve ziyaretçilerime iyi akşamlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bu akşam sizlerle nefis bir tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.şerbetli tatlı sevenler bu tarifi mutlaka denemelisiniz derim.ayrıca bu tarifi PORSELEN ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ için sevgili arkadaşım GELİBOLU17 e göndermek istiyorum.buyrun bakalım revani tatlımızın tarifine:

malzemeler:
3 tane yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı irmik
1/2 su bardağı tozşeker
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu
1 çay bardağı tozçamfıstığı
aldığı kadar un
1 poşet kaymaklı kremşanti
şerbet:
3 su bardağı su
3 su bardağı tozşker
yarım limon
şerbet ocakta 15 dk kaynatılır ve limon suyu eklenerek 1-2 dk sonra ocaktan alınır.
yumurta ve şeker çırpılır.içine irmik sıvıyağ ve yoğurt eklenerek çırpmaya devam edilir.vanilya ve çamfıstıkta eklendikten sonra karıştırlır ve azar azar un eklenir.kabartma tozuda eklendikten sonra kek kıvamında hamur yapılır.
hamur yağlanmış borcama dökülür ve 180 derece fırında pişirilir.kek soğuyunca üzerine ılık şerbet dökülür ve çekmesi beklenir.
tatlılarımız bardakla kesilerek yuvarlak şekil verilir.kenarları hindistan cevizine bulanır ve üzerine kaymaklı kremşanti ile servis yapılır.afiyet olsun..



 

Hiç yorum yok: