21 Ocak 2013

Ayvalı Tart

İkinci tarifimiz 78.Etkinliğimizin birinci tarifinin sahibesi sevgili
Bir Kase Lezzet arkadaşımdan geldi.....
Çok teşekkürler canım,ellerine emeğine sağlık,her zaman beklerim,selamlar :)


Tilki güzel, güzel ormanda gezerken. Bir ağacın altında bir geyik budunun asılı olduğunu görür. Tilkiya bu, açtır ama şüphelenir, kontrol edince tuzağı anlar. Çünkü geyik budu iple bir bombaya bağlıdır. 

Epeyce uzağa gider ve başını kollarının üzerine koyarak yatar, beklemeye başlar ve içinden acaba bu tuzağa kim yakalanacak der. Biraz sonra kurt gelir, budu ve yatan tilkiyi görür. Kurt ile tilki arasında şu diyalog geçer.
 
Napıyorsun dostum? 
 
Hiiçç...Yatıyorum.
 
Burda bir but var.

Evet var.

Neden yemedin?

Tilki olup bitenden haberdar olduğu için, sakince cevap verir. Dostum ben bugün oruçluyum.
  
Kurt kendinden emin, Ben yiyeyim o zaman.

Tilki buyur afiyet olsun. İçindende yede gününü gör der. Kurt, buta uzanır uzanmaz bir patlama ile ortalık toz duman olur. Kurt yaralı, perişan halde yatarken, tilki sakince budu yemeye başlar. Bunu gören kurt hani sen oruçluydun? deyince, tilki pişkin pişkin gülerek cevap verir.
 
Biraz önce top patladı, duymadın mı?

..............................................................................................................................................

GÜNLÜK GÜNEŞLİK ANTALYAMDAN HAYIRLI GÜNLER:)))
  
Hafta sonu yağan yağmurun ardından çok şükür diyorum. Rabbim afatlardan herkesi korusun. İnsanın başına gelmeyince zorluklarını bilemiyor. Cumartesi anneme yemek yapmak evi derleyip toparlamak için  gittim. Geriye dönerken yavrum ıslanmasın diye dershaneden aldım. O kadar sulardan geçtik  çok şükür geldik derken. Tam eve yaklaştık ara yolda ortada,araba tık dedi durdu bir yağmur var göz gözü görmüyor. 

Dörtlüleri yaktım ve eşimi aradım, yol yardımı aradık. Bizm gibi yolda kalanlar çok olunca, doluluk olduğu için hemen gelemeyiz dediler. Bekle, bekle bir buçuk saat geçti kimse yok,vakit geçmiyor arabalar yanımdan gelip geçiyor. Her geçen araba suyun çokluğundan bizi sallıyor. Siteden bir beyefendi ben size yardım edicem diye geldi, adamcaz ne yapsın o kadar saat geçince,dize kadar yağmur oldu ve yağmurun şittetinden kaldırımları aştı göz gözü görmüyor. 

İş yerimiz eve uzak.Beklemenin sonunda eşimde arkadaşları ile bizi kurtarmaya geldi. O yağmurda dizlere kadar suda eşim bizim için, diğer arabamızla birbirine bağladı. Çekçekler ama boşa alınmıyor vitesi söktü oradan boşa aldı ve bizi kenara çıkardı. Allahıma şükürler olsun bizim bu yaşadıklarımız hiç bir şey. Daha fazlaları ile sınanmayalım Evlerine işyerlerine su basanlar seraları yıkılanlar neler var neler. Teşekkürler yardım eden eşime,dostlara sağ olsunlar:)
  
Hasar ne diyeyeceksiniz araba akıllı olunca eksoza su gidince kendini kitlemiş.Eşim girip çıktıkça içi su aldı onun kurutulması için içi sökülecek ve işleme alınacak:)

Kıssadan hisseyi gene mükemmel. Öncelikle siz arkadaşlarıma teşekkür edrim bu günlerde yoğunluktan bloğumla ilgilenemedim. Sizler lezzetlinizi yalnız bırakmadınız, çok sağolun canlarım. Evet bu gün sizlerle hafta sonu ayvalar bana bakıyor ben onlara bundan nasıl tart yada turta yapsam derken sonuç mükemmel ötesi oldu. 

Tarif doğaçlama çıktı malzemelere baktım antep fıstıklı puding gözüme takıldı ve yaptım. Hamuru tartla kek arası  dış ülkede buna (pie crust )diyorlar. Onuda kendime göre tasarladım tereyağ koymadım sıvı yağla diyet olsun diye.....

 Tart ve Turta aslında birbirlerine kardeş kadar yakın iki kuzen.. 
 
Tart, Fransızca "Tarte" Turta ise İtalyanca "Torta" kelimesinden dilimize girmiş.

 
Tart, genellikle pişirildiği kalıptan çıkarılmadan sıcak ya da ılık servis edilen, taban hamuru nispeten daha ince, hamuru daha kıtır kıtır, bir tür meyveli pasta... 
 
Turta ise, altı çıkabilen özel kalıplarda pişirilen, meyvesi önceden şekerle pişirilen, üzeri tamamen ya da parça parça hamur kaplı. 
 
Yine Fransızca Tartelette kelimesinden dilimize girmiş bir de minik şeyler var ki onlar da Tartölet oluyorlar:) Hani pastanelerde son yıllarda sıklıkla gördüğümüz, üzeri taze meyve ya da meyveli jöleli, minik kağıtlar içinde servis edilen pastalar var ya, işte onlar.

Kafanız mı karıştı biraz sanki???:)))

 
O zaman en kısa haliyle, Malzemesi iki hamur arasında pişirildiğinde "Turta" açık olarak pişirildiğinde "Tart" oluyor.. Ben daha fazla uzatmadan tarife geçiyorum:)))

 



 Haydi beyler bayanlarbuyurun:)))
Gelsin lezzetli kasenizin yaptığı bu özel tarif..
Pamuk eller mutfağa

MALZEMELERİ

Tart hamuru için:
 3 Yumurta 
 3 Kahve fincanı şeker
 1 kahve fincanı su
 1 Kahve fincanı sıvı yağ
 2 Kahve fincanı un
 1 Kahve fincanı galeta unu
 1 Kahve fincanı hindistan cevizi
 Sadece tart kalıbını yağlamak için biraz tereyağı

 Kreması için:
 1 Paket antep fıstıklı puding
 1 Paket krem şanti
 3 Kaşık toz antep fıstığı

Üzeri için:)
 3 Adet ayva ve çekirdekleri
 1 Su bardağı şeker
 1 Kaşık nişasta 
 1 Dolu kaşık hibiskus
 2 Su bardağı kaynar su
 Az tarçın kabuğu
 4 Tane karanfil

 Üzerini isteğe göre süsleyin, yada sade olsun size kalmış:)))

  YAPILIŞI
 1) Öncelikle tart kalıbımızı tereyağı ile yağlayalım. Bir kaba yumurta ve şekeri koyup çırpalım diğer malzemeleri koyup çırptıktan sonra tart kalıbına dökelim 170 derece fırında üstü kızarana kadar pişirelim.

 2) Evet canlarım şimdi hibiskusü tarçını karanfili 2 bardak sıcak su ile münasip bir kaba ıslayıp ağzını kapatalım demlensin. Şimdi ayvaları soyalım çekirdeklerini ayırıp rendeleyelim tavaya koyup şekeri ve hibiskuslü çayı süzüp içine koyalım çekirdeklerini de ekleyip pişirelim blendırla ezelim püre olsun 1 kaşık nişastayı koyup bir kez daha pişsin altını kapatalım.
Not: İsterseniz ayva çekirdeklerini blendırdan önce çıkarın.

Püf noktası: Hibiskusü hem doğal vitamin şifası çok hem doğal renk versin diye koydum.
Portakallı kek ve hibiskusün faydalarını bu tarifte paylaştım. Tıktık:))) 

 3) Şimdi sıra kremasında: Antep fıstıklı pudingi pişirelim ve içine antep fıstığını koyup blendırdan geçirelim renk muhteşem. Soğusun 1 paket toz krem şantiyi koyup çırpalım. Üzerine sıkmak için biraz ayıralım.

 4) Soğuyan tartı bir kalıba ters çevirelim çıkmazsa korkmayın silikon spatula ile biraz vurun.
 Şimdi kremayı içine koyalım üzerini düzeltelim dolapta donuncaya kadar dursun.

 5) Şimdi dolaptan alıp üzerine ayvalı malzemeyi yayalım kokular nasıl renk muhteşem şimdi 
 isteğe göre süsleyin. Ellerinize sağlık nefis tartımız hazır.




AFİYET OLSUN:)

Günün duası:
Allahım nefsimizi sana teslim ettik
Yüzümüzü sana çevirdik
Tüm işlerimizi sana havale ettik
Senden başka sığınacak kimsemiz yok
Seni sevenleri, sevdiklerimizi ve bizleri koru ... Amin:)

Hadi bana müsade canlarım 
Her zaman dualarınıza talibim hafta sonu sınavım var, ders çalışmam lazım.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım kolaylıklar diliyorum yeni etkinlikte. Benimde bloğumda bir sandviç tarifi var. Alırsan sevinirim.

gelibolu17 dedi ki...

Çok teşekkürler canım :)

Almaya geliyorum hemen,ellerine sağlık,sevgiler...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım yeni etkinlik hayırlı olsun.
lezzetlin sevgi ve saygılar sundu:)

gelibolu17 dedi ki...

Çok teşekkürler canımm,sevgi saygılar bizden...Beklerim :)