12 Şubat 2013

Damla Sakızlı Kurabiye

Merhaba, Porselen demlik çay saati etkinliğimiz son hızıyla ve de tüm güzelliğiyle devam ediyorrrr,duymayan kalmasın,sonra tarif göndermedik diye üzülmeyinn :)
Sevgili Serap arkadaşım ( Karakazan ) sağolsun güzel bir tarif daha göndermiş etkinliğimize,elleirne sağlık canım,çok teşekkürler,her zaman beklerim,selamlar :)


Damla sakizi dedigimiz nimet ne güzel birsey,mübarek yakistigi lezzetlere de ne güzel tad veriyor.Sütlü tatlilara,kurabiyelere veya keklere,gerci kek olayina daha giris yapmadim ama aklimin bir kösesinde var, orada duruyor. :)
Yaklasik bir yil olucak yapali kurabiyeyi artik zamani geldi dedim ve yayinliyorum ;)  Hanimlarin altin veya parali günleri bitmez veya misafirleri yani biz hanimlarin gezme bahanesi coktur.Giderken yapip götürebilirsiniz veya evinize gelecek olanlara yapabilirsiniz,tavsiye ediyorum :)
Ben de bu tarifimi arkadasimim düzenledigi  P.D.C.Etkinligini sahibi  GELIBOLU17   arkadasima gönderiyorum  basari ve kolaylik diliyorum...





MALZEMELER:

  • 125gr tereyag.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir su bardagi pudra sekeri.
  • Bir paket kabartma tozu.
  • Bir yumurta.
  • Bir su bardagi nisasta.
  • Aldigi kadar un.
  • Üc adet pirinc büyüklügünde damla sakizi tanesi.

Yapilisi:
Oda sicakligindaki tereyagi ve siviyagi sekeri ve yumurtayi iyice mikserle cirpin.Nisastayi ekleyin ve elinizle yogurmaya gecin.Yavas yavas un ilavesi yapin kabartma tozunu un ile birlikte atin,un halina getirdiginiz damla sakizini atin ve kulak memesi yumusakliginda olucak hamur. 10 dakika dinlendirin,önceden isitilmis firinda 180° fazla kizarmadan pisirin.Yaklasik 15 veya 20 dakika arasi.Firindan cikarinca yumusak oluyor ama sogudukca kendini cekiyor.Bereketli kurabiye oluyorlar hava almayan saklama kabinda saklayin... Damla sakizin kurabiyede ki tadina demlenmis miss gibi caylan tadina varin :)  Afiyet sifa olsun...

Hiç yorum yok: