02 Nisan 2013

Su Muhallebisi

Şimdiii sırada eklenmeyi bekleyen diğer güzel tarif Su muhallebisi tabii ki Susam Çörekotu annemden geliyor...
Çok teşekkürler sevgiler selamlar,eline gönlüne sağlık :)




ORJİNAL SU MUHALLEBİSİ
çocukluğumun en güzel lezzetlerinden birisi :) ilkokulun önünde bir amcanın sattığı bu tatlıyı çok severek yerdik
1 su bardağı süt,
3 su bardağı su,
5 yemek kaşığı nişasta(buğday),
üstüne dökmek için:
pudra şekeri,
kızamık (lohusa)şekeri,
1 su bardağı su,
gül suyu
Su,süt ve nişastayı tencerede özenle karıştırıp kaynayana dek ocakta tuttum,
süt yerine sadece su ve nişasta ile pişirilebilir ama yoğunluk ve lezzet vermesi için 1 bardak süt koydum
kare cam kabı su ile çalkalayıp muhallebiyi içine döktüm
şerbet için: kızamık şekerini su ile kaynattım(miktarı isteğinize göre ayarlarsınız)
ılıyan muhallebi kabını buzdolabında soğuyana dek tuttum
servis edeceğim zaman kare dilimleyip üzerine damak tadımıza uygun miktarda yaklaşık 1 yemek kaşığı silme)pudra şekeri,1-2 yemek kaşığı gülsuyu ve kırmızı renkli şerbet döküp tatlı kaşığı ile muhallebi kırılarak şekerli suyun her yere nüfus etmesi sağlanır
***kızamık(lohusa) şekeri bulamayanlar için önerim: hibisküs yapraklarını,kabuk tarçın ve tane karanfili az su ile kaynatarak hazırlamak mümkün  

Hiç yorum yok: