06 Mayıs 2013

Çaylı Kurabiye

Efenimm günaydın yeni haftamız hayırlara vesile olsun inşallah :)
Bugün hızır günleri başlangıcı yani Hıdrellez, artık havalar güzel her yer yemyeşil, rengarenk,
ama etkinliğimizde çok güzel ve renkli sizlerin sayesinde :)
79.porselen demlik çay saati etkinliğimiz devam ediyor ev sahibeliğimde ve tatile girene kadar bende devam edecek gibi görünüyor, ben halimden memnunum sizde memnunsanız gelsin tarifler o zaman :)
Sevgili Susam Çörekotu annem sağolsun kurabiyelerim var demiş bende alıp yayınlamak istedim,
ellerine sağlık canımm çok teşekkürler selamlar :)


ÇAYLI KURABİYE
MERHABALAR,SELAMLAR,SEVGİLER

125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 paket k.tozu, vanilya
2 yemek kaşığı kuru çay (EARL GREY TEA )
3-3,5 su bardağı un
oda sıcaklığındaki (eritilmemiş)tereyağı ile pudra şekeri elle karıştırılır, çay dışında diğer malzemeler birer birer ilave edilir, hamur hazır hale gelince kuru çay da hamura ilave edilir,5-10 dk buzdolabında bekletilir,merdane ile yarım cm kalınlığında açılan hamurdan kalıpla çıkarıp tepsiye yerleştirilir,170 c fırında fazla kızartmadan pişirilir,
kalp şeklindeki kurabiyelerim biraz kızarmışlar :(
ÇAYI YEMEK Mİ ? İÇMEK Mİ ?
Ben çayı demleyip içmekten yanayım :)
 bu çaylı kurabiyeyi ilk kez denedim,çay tanelerini çok küçük parçalar halinde olsalar bile yemek benim hoşuma gitmedi
bu bilgiyi bu kurabiyeyi yapmak istiyorum ama acaba nasıl olur diyenler için yazdım,
 elbette ki herkesin damak tadı farklıdır 
!!!!KURABİYE HAMURUM ÖLÇÜ,KIVAM,LEZZET GARANTİLİDİR.

Hiç yorum yok: