12 Temmuz 2013

Haşhaşlı Şekerpare

Tatlılardan gidiyoruz bu sabah :)
Akşam iftara ne tatlısı yapsam diyenler buyrunuz :)
Etkinliğimize sevgili Pasta Karnavalı arkadaşım sağolsun bu nefis tatlıyı göndermiş, ellerine sağlık, teşekkürler 
gene bekliyorum selamlar hayırlı ramazanlarr :)




 malzemeler
2yumurta
250 gr.margarin
yarım su bardağı sıvıyağ
3 çorba kaşığı pudraşekeri 
2,5su bardağı un
yarım su bardağı irmik
1paket kabartmatozu
içi için 
1 su bardağı fındıkla karışık haşhaş
ayrıca üzerine bulamak için yarım su bardağı haşhaş
şerbeti için
3 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
yarım limon
şerbeti 20 dk. kaynatıp hazır edelim ..
yapılışı
250 gr.margarini pudra şekeri karıştırma kabında birbirine yedirelim yumurta,sıvı yağını ekleyelim unu ve irmiği   ,kabartmatozunu katıp yoğuralım hamurdan yumurta büyüklüğünde parça  kopartıp elimizde çukurlaştırıp 1 kaşık fındık ,haşhaş karışımından koyup yavaşca kapatıp yuvarlayalım bütün hamuru bu şekilde hazırlayalım ortasına hafif bastırarak haşhaşa bulayalım kenara ayırdığımız hamurları küçük küçük fındık gibi yuvarlayalım haşhaşa bulayıp üzerine yerleştirelim 200 derece fırında pişirelim fırından çıkartıp ilk sıcağı çıkınca soğuk şerbeti dökelim..........
                                               afiyet olsun





3 yorum:

Unknown dedi ki...

haşhaşlı revani yapmıştım ama bunu ilk defa görüyorum eline sağlık.. irmikli şekerpare tarifi de isteriz :)

gelibolu17 dedi ki...

İnşallah oda olur :)
Haşhaşlı revani güzel oluyor bu nasıl bilmiyorum denemek lazım :)

hanife dedi ki...

Etkinlik için börek yaptım alırmısın sevgiler