13 Eylül 2009

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ -3- BAŞLADIII...GELSİN TARİFLER!

Tarif no:80
Gönderen:NURDANIN MUTFAĞI
Tarifin adı:kırmızı biber çorbası
NURDANIN MUTFAĞI
arkadaşıma çok teşekkür ediyorum...


Şu aralar almıyorum ama bir ara her ay alırdım sofra dergisini,hatta onları ciltlettim,kütüphaneme koydum.Defalarca bakmama rağmen,yinede her bakışımda denemem gereken bir şey yakalıyorum.Bu mis çorbayı görmek,yapmak bu güne kısmetmiş.Sofra dergisi ne (eski sayılardan) çok teşekkür ederim ,böyle enfes bir çorbayla beni tanıştırdığı için,şiddetle tavsiye ediyorum,davet masalarınızda,sizi yüceltecek süper bir çorba.Bu çorbayı bende size tanıştırıyorum.
İftar bereketi-3'e gelibolu17 arkadaşımıza da tarifimi gönderiyorum.

Malzemeler:
5-6 adet kırmızı biber
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
2 lt.kadar su
1 su bardağı süt (biraz eksik)
Süslemek için;maydonoz

Yapılışı: Kırmızı biberler,haşlanır,kabuğu soyulur,içi temizlenir,püre haline getirilir.
Tencereye yağ konur,yağda un,kavrulur.Kırmızı biber püresi ilave edilir,yavaş yavaş soğuk su eklenir,(un suda çözdürülerek) ve karıştırarak ocakta kaynayana kadar pişirilir.Kaynayınca süt konur, 10 dakika ocakta tutulur.En son tuz atılır.
Servis yaparken,ince doğranmış maydonoz serpilir.

Çorbanın normal yapılışı böyle ancak benim bu tür unlu çorbalar için geliştirdiğim bir yöntem var,çalışan bir insan olarak,pratik olmak gerek napalım.Karıştırarak pişirmek çok zaman alıyor,benim yöntemim zamandan tasarruf sağlıyor ve aynısı oluyor.
Şöyleki;
Un yağda kavrulur, haşlanmış kabuğu soyulmuş,ama püre halinda olmayan tüm biberler de eklenir,kaynamış sıcak su eklenir.Tenceredeki bu malzemelerin içine el blenderi sokulup,tüm malzeme pütürsüz homojen olana kadar ,alet çalıştırılır.Direk kaynamış,kıvamını almış çorbanız hazır olur.Kalan işlemlere yukarıdaki gibi devam edilir.
Bu işlemi; tarhana ve diğer unlu sebze çorbalarında da uygulayabilirsiniz.
sitesindeki diğer güzellikler için lütfen TIKLAYINIZ

Hiç yorum yok: