20 Ağustos 2011

Yeni Tarifler Gelmiş :)


"Selam sana olsun ey Ramazan ayı ki, hiç bir ay seninle fazilette yarışamaz." (İmam Zeynelabid (a.s) )


Ben (Gelibolu17) ve Cafemis arkadaşım "Ramazan Lezzetleri Etkinliği -1" ile evlerinize konuk olmak istiyoruz :) Müsaitseniz mubarek Ramazan ayı boyunca kendinize ve misafirlerinize hazırladığınız birbirinden güzel tarifleri,sitenizden alıp kendi bloglarımızda yayınlamaya geleceğiz :)
Göndereceğiniz tariflerinize gelibolu17 ve cafemis için Ramazan Lezzetleri Etkinliği ne gönderiyorum yazarsanız diğer tariflerle karışmaması adına sevinirim :)
Tarifleriniz gelmeye devam ediyor ne güzel...
Ellerinize sağlık,sofralarınıza bereket olsun inşallah,Rabbim mubarek Ramazan ayında tüm dualarınızı kabul etsin,diyerek yeni tarifimizi yayınlıyoruz :)

Amanda aman,yepyeni tarifler gelmeye devam ettikçe nasılda mutlu oluyorum bir bilseniz :)
Hepinize çok teşekkürler arkadaşlar desteğiniz için,kocaman sevgiler,selamlar olsun


Şimdide sevgili EBRU nun bizler için hazırladığı DOMATES VE SUCUKLU PİDE geliyor sofralarımıza,pardon etkinliğimize,oruç başıma vurdu galiba :)
teşekkürler canım,güzel gönlüne sağlık,sevgiler,hemencecik yayınlıyorum tarifini :)


Malzemeler:
1 yemek kaşığı tereyağı
1 adet bayat ramazan pidesi (ben ankaranın halk ekmek ramazan pidesini kullandım)
2 adet domates
3 yumurta
2.5 bardak süt
1 su bardağı rendelenmiş kaşar
yarım kangal sucuk
tuz,karabiber
Yapılışı:
1- Ekmekleri istediğiniz şekilde kesin. Her iki yüzeyine de tereyağ sürün ve fırın kabına hafif üst üste gelecek şekilde dizin.
2- sucukları ince ince dilimleyin ve ekmeklerin aralarına sererpiştirin.
3- Domatesleri de yarım ay şeklinde kesip ekmeklerin kenarlarına gelişi güzel dizin.
4- Yumurtalar ile sütü çırpın. İçine tuz ve karabiber ilave edip tatlandırın. Hazırladığınız sosu ekmeklerin üzerine dökün.
5- En son kaşar rendesini de ekleyip önceden ısıtılmış fırında 30-35 dk. pişirin.
6- Ekemkelrin yüzü kızarınca fırından alın.
7- Salatalık ve domatesle servis yapın. Afiyet olsun.

Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tariflerini görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?




Şimdi sevgili arkadaşımız TATLICI ZEYNEP öyle güzel bir tarif göndermişki,ohh yemede yanında yat,derlerya aynen öyle :) Zaten iftara daha epey bir vakit olduğu için mecburen yanında durup seyretmekten başka bişey yapamıyorum :)
TAVUK KEBAP yapmış bizler için sağolsun...o kadra güzelde resimlemişki hangi birini kıyıp ayırsam bilemedim :)
Neyse artık ben susayım tarifler konuşsun,buyrunuz....

YARIM KİLO TAVUK KEMİKLİ BUT

1TKAŞ TUZ
1ÇKAŞ.KBİBER
1ÇKAŞ.KEKİK
1ÇKAŞ.KR BİBER
3YKAŞ SIVIYAĞ
1 YUMURTA
1 ORTA BOY SOĞAN RENDE
3 DİŞ SARIMSAK RENDE
TAVUK BUTLARINI KEMİKLERİNDEN AYIRTALIM VE RONDODAN GEÇİRELİM.
RENDE SOĞAN SARIMSAK VE DİĞER MALZ. İLE KARIŞTIRALIM.
ŞİŞLERE DOLAYALIM.ÜZERİNE HAFİF KEKİKDE SERPTİM.
FIRIN IZGARADA KIZARANA KADAR PİŞİRELİM...
TADİ NEFİS OLDU...BİR KISMINI PİLAVLA İKRAM ETTİM.
BİR KISMINIDA KAŞAR KOYUP LAVAŞA SARDIM..KALMADIĞI İÇİN RESMİNİ ÇEKEMEDİM:))))))
AFİYET ŞİFA OLSUNNNNNNNNN
Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?








Sıradaki tarifi sevgili CAFEZEY göndermiş sağolsun,çoook teşekkürler arkadaşım ellerine yüreğine sağlık,hemen nefis SULU KÖFTE tarifini yayınlıyorum,hoşgelmişsin...sevgiler selamlar olsun :)


Malzemeler:
Kıyma
Pirinç
Kuru Soğan
Maydanoz
Baharat (istediğiniz köftelik baharatlardan)
Havuç
Patates
Salça
Hazırlanışı:
İlk önce havucu ve patatesi güzelce soyup havucu yuvarlak olarak patatesi de küp küp doğrayalım. Çorbayı yapacağımız tencereye zeytinyağı alıp havuçları içine atıp biraz kavuralım ve salçasını ekleyelim biraz daha kavurma işlemini yaptıktan sonra patatesleri ilave edelim Üzerine sıcak suyunu ilave edip kaynamasını sağlayalım. Bu arada köfteyi hazırlayalım. Bir adet kuru soğanı rendeleyelim ve bir çay bardağı pirincimizi yıkayıp kıymanın üzerine ilave edelim. İstediğimiz baharatları maydonozu da ekleyelim. Annem eklemez ama ben 1 çorba kaşığı galeta da ekliyorum. Bir güzel yoğuralım. Bu aşama çok önemli çünkü kıymanın iyice özdeşleşip lif lif olması gerekiyor. En az 10-15 dakika yoğurmak gerek. Avuç içini ıslatıp istediğiniz büyüklükte misket köfteler yapıp unladığınız tepsiye yerleştirin.
Bir güzel her yerinin unlanmasını sağlayın.
Köftelerinizi hazırlamış olduğunuz soslu karışıma ekleyin. Köftelerin dağılmaması için çok nazik karıştırmanız gerekiyor. Daha sonra isteğe bağlı olarak terbiye yapabilirsiniz. Ben bu sefer yapmadım.
Herkese afiyet olsun.
Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzellikleri görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?




Şimdi gözetleme kulemden,çok pardon kontrol panelimden sevgili YASEMİNLERİM ablamın bir tarif eklediğini görüdm,ismi KARPUZ MACUNU çok değişik geldi,hemen avını bekleyen kartal gibi gittim baktım nasıl bişeymiş diye,valla görüntü harika,hiç duymadığım ve tatmadığım bir lezzet,acaba yüssüzlük edip ablamdan istesem bana kargoyla yollarmıki :)

Kendisinin beni kırmayacağını bildiğim için hemen sizlerle paylaşmak istiyorum...
Emeğine sağlık Fatoş ablam,selamlar sevgiler olsun Yavru vatanımız,yeşil ada Kıbrıs'a....
malzemeler ;
50 -adet dilimlenmis karpuz kabugu: 8-Bardak seker; 5-Bardak su; 2-Corba kasigi limon suyu; 2 Tane vanilya; 1-Cay kasigi gida boyasi toz: 1- Avuc sonmus kirec;
 Kabuğu kalın olan karpuz dilimleri alınır. Dış yüzeyleri ile yumuşak olan iç kısımları soyulur. Kesilen parkalar bir gece kirece yatırılır. Sonra, iki kez kaynatılır. Elli parça karpuza 8 bardak şeker konup iki saat bekletilir. Kısık ateşte kıvamına gelinceye kadar kaynatılır. Kaynarken içine vanilya ve renk konur. Soğumaya bırakılır. İçine limon konulduktan sonra bir kez daha kaynatılır. Soğuyunca kavanozlara konup saklanır. arzu edildigi zaman Misafirlere bir dardak suyla ikram edilir. Herkese hayirli bereketli ramazanlar diliyorum afiyet seker olsun sevgiler:




Fatoş ablamın sayfasındak,i diğer lezzettlerden haberdar olmak için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?






Sırada sevgili  BADEM ÇİÇEĞİ nin gönderdiği YEŞİL MERCİMEK SALATASI var,çok teşekkürler canım,ellerine yüreğine sağlık :) Hemne yayınlıyorum,gene bekliyorum,sevgiler....

MALZEMELER
1,5 Su bardağı yeşil mercimek tuzlu suda haşlanmış
1 kase kuşbaşı doğranmış tavuk gögsü tuzlu suda haşlanmış
2 dal yeşil soğan
1 tutam dereotu
6 adet kornişon turşu
konserve mısır
1 tutam roka
1 adet kırmızı biber
zeytinyağı
nar ekşisi
tuz
YAPILIŞI
Haşlanmış mercimek ve tavuk bir kaba alınır. Yeşillikler ince kıyılıp ilave edilir.Servise yakın zeytinyağı ve nar ekşisi dökülüp servis yapılır.
Afiyet olsun


Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?









Şimdiki tarifi sevgili ÖZGEN göndermiş,teşekkğr ediyoruz,elleirne sağlık canım...
HİNDİSTAN CEVİZLİ SOĞUK PASTA yapmış bizler için :)
Bir koşu gidip tarifini alıyorum hemen :)
Malzemeler:
Tabanı için:
150 gr yumuşak tereyağ
175 gr şeker
1 yumurta
1 vanilya, bir fiske tuz
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
300 gr un
Verilen tüm hamur malzemelerini yoğurup yağlanmış borcama kenarlarını biraz yükselterek yayın.
Ortası için:
750 gr tatlı süzme yoğurt
1 kutu krema(200ml )
100 gr şeker
2 yumurta
1 paket hindistan cevizli puding
1 vanilya
4-5 dilim ananas (ben 1 büyük şeftali, 2 kayısı kullandım)
Krema, vanilya ve şekeri iyice çırpın. Yumurtaları tek tek ekleyin.
Sonra pudingi, yoğurdu ilave edip tekrar çırpın, hamurun üstüne dökün.
Ananas veya şeftaliyi küp küp doğrayıp üzerine serpiştirin.
Üzeri için:
200 gr hindistan cevizi
100gr şeker
75 gr tereyağ
Verilen bu malzemeleri bir kapta karıştırıp yoğurun. Borcamdaki pastanın üstünü kaplayacak şekilde serpiştirin. 175 dereceye ayarlanmış fırında 1 saat pişirin.
Fakat kesinlikle üzerini yağlı kağıt veya folyoyla kaplayın. Yoksa hindistan cevizi yanıp kararır ve pastanız daha pişmeden üstü kapkara olabilir, bu en önemi ayrıntısı.
Arada kağıdı açtırarak kontrol edin, hafif pembemsi olacak.
Tatlıyı önce oda sıcaklığında bekletin sonra dolapta 3-4 saat dinlendirip dilimleyerek servis yapın.
Afiyetler olsun eminim denediğinize pişman olmayacaksınız.


Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetleri tatmak için,pardoon görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?







Sevgili ÜLKÜ,sağolsun beni kırmayıp etkinliğimiz için KAYMAKLI KAYISI TATLISI yapmış,,,canım güzel yürekli arkadaşım,kendisini daha yeni tanımış olmama rağmen ve sürekli ziyaret edememe rağmen,yinede destek olduğu için çok teşekkürler,,,kendisini dün facede gördüm,dedimkine niye tarif gönderik etmiyon bize,iki yımırtadamı kıramıyon dedim :)
ama valla bak herkese öyle demiyorum,nazımın geçtiklerine yapıyorum :) kocaman öpüyorum kendisini,sevgiler,selamlar olsun :)

Malzemeler
25 adet kuru kayısı ile yaptım ben tarifte 200 gr diyordu
1 su bardağından az şeker ekledim ben tarifte 1 su bardağı yazıyordu
Kaymak
Ceviz içi
Su :)
Tencere :)
Servis tabağı :)
Kaşık :) kaymak koncak arasına ya :)
Yapılışı
Kayısıları ortalarından yardım tencereye dizdim, üzerine şekeri ekledim, suyuda hafif üzerlerinden
geçecek şekilde koydum ve kaynamaya bıraktım, yumuşayana kadar piştiler.. sonra servis tabağına
alıp soğumaya bıraktım..soğuduktan sonrada aralarına kaymak koydum üzerlerinede ceviz serptim
alın size kaymaklı kayısı tatlısı hafif ve süper bir lezzet, afiyet oldu bize darısı yapacak olanlara :)


Arkadaşımın sayfasındaki diğer şirinlikleri görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?






Sevgili EBRU sağolsun bizi etkinliğimizde hiç yalnız bırakmayan dostlardan,,,gene bir tarif göndermiş,hemen bakıyorum ne yollamış :) Amanın PATLICANLI MUSKA BÖREĞİ yapmış,ellerine sağlık canım benim,patlıcanlı börek çok güzel olur,severim,ama yufkasını kendin açarsan,dur geliyom bakalım seninki nasılmış,ahanda geldim bile :)


Malzemeler:
2 adet yufka
Yapıştırmak için; su veya yumurta akı
İç Malzemesi;
250 gr. Kıyma
1 adet soğan
1 adet patlıcan
2 adet domates
1 adet sivri biber
Sıvıyağ
Tuz, karabiber
Yapılışı:
1-İlk olarak iç malzememizi hazırlıyoruz. Tüm malzemeleri zar büyüklüğünde doğruyoruz.sırayla kavuruyoruz.
2-Tenceremize sıvıyağı koyup soğanları ve biberleri pembeleşene kadar kavuruyoruz. Ardından kıymayı da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
3-Ardından patlıcanları da soğan kıyma karışımına katıp patlıcanların rengi dönene kadar kavuruyoruz. En son domates,tuz ve karabiberi de ilave edip patlıcan kendi suyunu çekene kadar pişiriyoruz.( NOT: malzemeler zaten çok küçük doğrandığı için pişmesi çok çabuk olacak)
4-Harcımız pişip soğumasını beklerken yufkalarımızı kesicez.
5-Yufkamızı tezgaha serip ortadan ikiye kesiyoruz. 2 yufkayı da böyle kestikten sonra bütün yufkaları üst üste koyup 4 parmak kalınlığın da şeritler kesin.
6-Kesilen yufkaların ucuna iç harcımızdan 1 tatlı kaşığı koyup önce kendine doğru bir kare oluşturacak şekilde sonra da sağa ve sola düzgün üçgenler şekilnde katlayın ve yufkanın ucunu su veya yumurta akı ile ıslatarak kapatın.
7-Kızdırılmış sıvıyağ da kızartın ve peçete serdiğiniz tabağa alıp fazla yağını çektikten sonra servis tabağın da sarımsaklı yoğurt ile servis yapın.
Afiyet olsun.
Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?






Sevgili NESRİN bizler için çok değişik bir tarif hazırlamış,arkadaşıma beni kırmadığı için çok teşekkür ediyorum,sevgileirmi,selamlarımı gönderiyorum,hemen bu güzel
Tarifini yayınlıyorum....Elleirne sağlık canım...

malzeme:
1 yemek kasigi tereyagi
6 yumurta
250 g tozseker
125 ml siviyag
250 g yogurt
1 cay kasigi kabartma tozu
900 g yufka
limon serbeti icin
250 g seker
1 adet organik limonun kabugu ve suyu
yapilisi:
Firininizi 180 derecede isitin. 30 cmlik tepsinizi tereyagi ile yaglayin.
Yumurta ve sekeri mikserle kremsi bir hal alincaya kadar cirpin. Siviyag, yogurt ve kabartma tozunu ekleyip iyice karistirin.
Yufkalari tepsiye kat kat dizin. Her kata ve üzerine karisimdan bolca gezdirin. Firinda 35 cm civarinda güzelce kizarana kadar pisirin.
Bu arada kücük bir tencerenin icerisinde 250 g sekere 125 ml su, limon kabugu ve suyunu ekleyip kisik ateste sekeri eritin. (Ben sekerin üzerini gececek kadar su ekledim) Dereceyi yükseltip serbeti kaynamaya getirin. Yine dereceyi düsürüp 5 dakika pisirin, ocaktan alin.
Börek firindan ciktigi vakit bes dakika dinlendirip sicak serbeti üzerine dökün. Tatliyi dilimleyip sogumasi icin buzdolabina yerlestirin.
Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?







Şimdiki tarif çok sevgili PASTAELİ tarafından gönderildi,sağolsun kendisi bizim için KIYMALI YALANCI SU BÖREĞİ hazırlamış,ellerine sağlık canımm,çok teşekkürler,hemen yayınlıyorum tarifini,gene beklerim,selamlar :)
Malzemeler:
6 yufka
2,5 su bardağı süt
2 yumurta
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı madensuyu
İç Malzemeleri
300-400gr kıyma
2 orta boy soğan
Yeterince maydanoz
tuz,karabiber ,kırmızı pul biber
Yapılışı:
Kıyma ve soğan güzelce kavrulup baharat ve maydanozları eklenir.Bir bütün yufka tepsi yağlanıp güzelce yayılır.Süt,yumurta,yağ,soda karışımından biraz sürülür.Diğer yufkalardan parçalar koparılır ve karışıma batırılıp tepsiye bütün yufkanın üzerine yayılır.3 yufka böyle yerleştirildikten sonra iç harcı ilave edilir.Kalan 3 yufkada sosa batırılıp yayılır.En son bütün yufkanın yanları da tepsinin içine kıvrılır.Böreğin üzerine kalan sos dökülür.Arzuya göre susam ,çörekotu ilave edilir.Önceden ısıtılımış 200 derece fırında pişirilir.afiyet olsun:)


Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzellikleri görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?





Şimdi ekliyeceğim tarifi sevgili arkadaşım NOTDEFTERİMDEN göndermiş sağolsun,bizler için
KADAYIF yapmış,ellerine sağlık canım benim...çok teşekkürler,hemen yayınlıyorum :)

Malzemeler ( 9 dilim çıkıyor)



250 gr kadayıf
100-150gr dövülmüş ceviz
50 gr tereyağı
Şerbeti
3 sb. şeker
3 sb su
1yk limon suyu
Hazırlanışı
Mini fırına giren ,büyük kare borcamın içi tereyağla yağlanır.Kadayıflar ayrı bir kapta didiklenip küçük parçalara ayrılır. Yarısı borcama yerleştirilir.Üzerine minik minik kesilen tereyağ parçacıkları konur ve kıyılmış ceviz serpilir.Kalan kadayıflarla düzgün bir şekilde cevizlerin üzerine kapatılır.Tekrar minik tereyağı küpleri kadayıfın üzerine serpiştirilir.200 derecelik fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişirilir.(30-35 dk. oluyor.) Üstü kızardıktan sonra yanmaması için folyo kapatılıp fırında tutulur.
Şerbeti için şekerle su kaynatılır,kıvamını alınca limon suyu eklenip bir taşım kaynatılıp ılınmaya bırakılır.
Şerbet soğuk,kadayıf sıcakken üzerine kepçe yardımıyla dökülür.Afiyet olsun.
Arkadaşımın defterindeki,şey aman pardon :) sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?





Sıradaki tarifi sevgili arkadaşım MNDLNA göndermiş sağolsun,ne zamandır kendisiyle görüşememiştik,iyi geldi bu tarif,teşekkür ederim canım,hemen geliyorum  yeni adresini ziyarete ve o güzel PATLICAN ÇORBASI tarifini almaya :) Selamlar,sevgiler....
Malzemeler :
2 patlıcan
1 çorba kaşığı un
Sıvıyağ, tereyağ
1 limon
* 3 su bardağı su + 3 su bardağı


Patlıcanları közledim önce, bizim evde közmatik denilen ocak üstünde bu işi yapmaya yarayan bir aletimiz var büyük kolaylık. Ardından közlediğim patlıcanları soydum ve limonun yarısını üstüne sıktım ki kararmasın. Minik minik doğradım patlıcanları. Ardından biraz tereyağ ve sıvıyağ ile 1 çorba kaşığı unu kavurdum. Kavrulmuş una doğradığım patlıcanları da ekledim bir sürede karıştırıp birlikte kavurdum. Onlar kavrulduktan sonra su ve sütü ekledim karıştıra karıştıra pişirdim bir süre. Kaynadıktan sonra içine limonun diğer yarısını sıktım ve el blenderiyle çorbayı çektim taneleri yok olana kadar. Servis yapmadan önce biraz nane ve pul biberi yağda kızdırıp üzerine döktüm. Afiyet olsun
Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?







Sevgili NİHAL ablam sağolsun bize bu seferde değişik bir tarifle destek olmuş,çok teşekkürler ediyorum,
hemen KÖFTELİ YAHNİ sinin tarifini veriyorum,sevgiler,selamlar olsun :)
Malzemeler:
Köftesi için:
Yarım kg. kuzu eti, 1 çay bar. ince bulgur, tuz, kimyon, karabiber,un.



Yahnisi için:
Yarım kg. kemikli koyun eti, 1 soğan, 2 domates, 2 biber, salça, kırmızı toz biber,tuz, et suyu.

Yapılışı:
Kuzu eti dövülüp sinirleri ayıklanır, macun kıvamına getirilir. Ayıklanmış, yıkanmış bulgurla yoğrulur, baharatlar eklenerek minik köfteler yapılır.
Diğer tarafta etli yahni pişirilir ve köfteler kaynayan yemeğin içine atılır, pişirilir.Piştikten sonra servis yapılır.

Ablamın sayfasındaki diğer lezzetli tariflerini görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?





Sevgili EBRU etkinliğimiz için KIZARTILMIŞ GÜL TATLISI yapmış,ellerine sağlık canım,nefis görünüyor,iftarda bu tatlı iyi gidecek diye düşünüyorum ben :) Hemen yayınlıyorum....


Malzemeler:
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
Kızartmak için,
Ayçiçeği yağı
Üzeri için;
Pudra şekeri
Yapılışı:
1-Yumurta, yoğurt, şeker, sıvıyağ, vanilya, kabartma tozu ve unu yoğurma kabına alıp yoğurun.
2-Yumuşak bir hamur elde ettikten sonra hamurun üzerini nemli bir bezle örtüp yaklaşık 30 dk. Dinlendirin.
3-Dinlenen hamurdan bezeler koparıp merdane ile ince açın ve uzun şeritler kesin
4-Her bir şeridi iki ucundan tutup ters yöne doğru bükün ve rulo şeklinde sararak gül şekli verin ve üstten hafif bastırın.
5-Bol yağda kızartın. Kızarttığınız hamurları havlu kağıdın üzerine alın.
6-Servis tabağına yerleştirip üzerine pudra şekeri serpiştirin.

7-Afiyet olsun.
Not: hamurları biraz sıkı sarınki kızartırken açılmasın.

Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?






Şimdiki tarif sevgili NİHAL ablam tarafından gönderildi,kendisine çoook teşekkür ediyorum,ellerine sağlık,deyip sevgilerimi gönderiyorum,bakalım bizim için ne pişirmiş :)
MUHALLEBİLİ KADAYIF çok severim inanki,hemen bakalım nasıl  yapıldığına :)
Malzemeler:
300 gr. taze kadayıf, Yarım su bardağı toz şeker,dövülmüş ceviz, Yarım kahve fincanı sıvı yağ, fındıktan biraz büyük tereyağ,

Muhallebisi için
2 paket damla sakızlı puding vb., süt.


Yapılışı:
Kadayıf elle küçük küçük parçalanır, yağla beraber kahverengileşinceye kadar kavrulur, şeker eklenip biraz daha kavrulur,ceviz karıştırılır. Mini fırın tepsisine yarısı yayılır.Üzerine pişirilip ılıklaşan muhallebi dökülür.Onun üzerine kalan kadayıf yayılıp elle hafifçe bastırılır.Buzdolabında soğutulan tatlı dilimlenerek servis yapılır.

Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzel tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?





Şimdiki tarif sevgili MUHABBETSOFRASI arkadaşımdan geldi,kendisi bizim için
ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE yapmış,harika görünüyor canım,ellerine sağlık,ben bunu tenceresiyle alabilirmiyim akşam için :)
MALZEMELER:
2kg. tazefasulye
3 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
4 adet etli domates
1çay bardağı zeytinyağ
5 adet kesme şeker
Tuz
YAPILIŞI:
Fasulyeleri temizleyip ayıklayın.
Tencereye aktarın.
Soğanları ve sarımsakları incecik kıyıp fasulyelerin üzerine aktarın.
Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın ve soğanların üzerine aktarın.
Tuzu yağı ve şekeri ilave edip tencerenin ağzını kapatın ve kısık ateşte fasulye suyunu salıp çekene kadar pişirin.
Ilık servis yapın.
Afiyet olsun

Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetleri görmek için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?






Sevgili LEZZET ADASI bizler için bu kezde PATATES OTURTMA yapmış,ellerine sağlık canım,çok teşekkür ediyorum,,geçiyorum tarifine :)
Malzemeler:
250 gr kıyma
5 iri patates
2 orta boy soğan
2 yemek kaşığı margarin
½ bardak zeytinyağı
4 adet doğranmış domates
2 bardak et suyu
1 demet maydanoz
tuz, karabiber
Yapılışı:
Patatesleri soyup ortadan kesin. Düz durması için yuvarlak taraflarından ince bir kapak kesin. Ortalarını oyun. Nişastalarını atması için bol suda birkaç kez yıkayıp süzüp, kurulayın. Zeytinyağı’nı bir tavada kızdırın. Patatesleri birkaç dakika çevirerek kızartın. Süzdürerek kağıt havlu üzerine alın. Böylece kalan yağların süzülmesini sağlayın. Ayrı bir tavada margarini eritin. Soğanları ilave edip pembeleşinceye kadar sote edin. Kıymayı ilave edip iyice kavurun. Üstüne doğranmış domatesleri,tuzu ve biberi ilave edin. Karıştırarak suyunu bırakıp çekinceye kadar pişirin. Kıyılmış maydanozu ilave edip karıştırdıktan sonra tavayı ateşten alın. Patatesleri fırına dayanıklı bir kaba dizin. Harcı patateslerin içine doldurun. Üzerlerini domates dilimleri ile süsleyip, 2 su bardağı et suyunu üzerlerine gezdirin, yarım saat fırında pişirin. Tepside kalan et suyunu üstlerine dökerek servis yapın.


Arkadaşımın adasındaki,şey aman pardon,sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?








Sevgili ANNEMİNKIZIYIM bizler için HAŞHAŞLI VE CEVİZLİ ÇÖREK yapmış,sağolsun,elleirne sağlık canım,geliyorum bir koşu tarifini almaya :)
Hashasli ve Cevizli Cörek
Malzemeleri:
600 gr Un
400 ml ilik Süt
100 ml Sıvıyağ
2 t. k. Tuz
2 t. k. Tozşeker
3 t.k. Maya
iç malzemesi:
3 çorba k. Hashas
4 y.k. Siviyağ
4 y.k Seker
4 y.k iri cekilmi Ceviz
Üzerine sürmek için:
1 Yumurta sarısı
2 çorba k. Süt
Yapilisi:
Hamur malzemelrindeki malzemelerle hamur yogrulur ve 30 dakika mayalandirilir. Diger taraftan hashas bir kaseye alinir, icine sivi yag ve seker ilavesi ile ezilerek karsitirilir ve en sonda ceviz ilave edilir.
Mayalanan hamurun hepsi unlanmis tahta üzerinde dikdörtgen acilir. Uzun taraf kendinize dogru olacak sekilde tüm yüzeye hashasli harc sürülür ve rulo sarilir. Sarilan rulo yagli kagit yayilmis firin tepsisine yayilir. Hamurda celenk gibi iki ucu birbirine birlestirilerek tepsiye yerlestirilir. Keskin bir bicak ile 2 cm araliklarla ve ortaya 2 cm kalana kadar hamur dilim dilim kesilir ama ortadan ayrilmayacak sekilde. Her dilim ortdan ayrilmasin diye tutulur ve kendimiz cekerek kestigimiz tarafi yan yatirarak tepsiye yerlestirilir. Tüm kesilen hamur uclari bu sekilde cekilip yan yatirilarak sekillenedirilir. Süt ve yumurta sarisi karisimi tüm hamura sürülür ve tekrar mayalanmasi beklenir ve önceden isitilmis 180° deki firinda yaklasik 30 dakika nar gibi kizarana kadar pisirilir. Sicak veya soguk ikram edilir.
Afiyet Olsun!

Arkadaşımın sayfasındaki diğer lezzetli tarifleri için lütfen BİR TIKLARMISINIZ?

6 yorum:

ebru dedi ki...

abla selam güzel bir tatlı tarifm var alırmısın?

gelibolu17 dedi ki...

Alırım tabi almammı hiç,canım benim,bi koşu geliyorum,az sonra yayında olacak güzel tatlın inşallah :)Teşekkürler...

mndlna dedi ki...

Valla ben de patlıcan çorbası tarifi vereceğim onu da alır mısın :)

nesrin dedi ki...

Sevgili Gülcan, etkinlige ilk tarifi ben yollamistim. Yorum birakmasam da her zaman takip ediyorum. Bugünkü tarifimi madem begendin, onu da ekleyiver. Cumanin kiymetini hatirlattigin icin tesekkürler. Hayirli ramazanlar...

ebru dedi ki...

selam ablacım hayırlı günler.
sizlerle güzel tarifler paylaşamak çok güzel.

Sizin için yine bir tarifim var.

tekrar kolay gelsin..

ebru dedi ki...

ablacım selamlar;

etkinlikteki tarifler harika herkesin ellerine sağlık. Tabi ayrıca sizin de .

benim bir tarifim dahavar alırmısın?

.hayırlı iftarlar...