28 Mart 2012

Kıymalı Pide

Amann öğlen öğlen bu yapılırmı demeyin vallahide yapiciğim billahide yapiciğim :)
KIYMALI PİDE tarifi yayınlıyiciğim şimdi sizlere,sevgili MİNİ MUTFAKTAN arkadaşımız göndermiş,çok teşekkürler canım elleirne sağlık,bak şimdi elim ayağıma dolaştı gördünmü,karnım acıktı tarifin çok güzel,yapacakalrımın arasına ekledim gül tatlından sonra,,,selamlar olsun :)
Çocuklar dışarıdan yemek yemeye  bayılıyorlar. Ben ise nasıl yapıldığı konusunda endişelenenlerdenim. Yine çocukların dışarıdan pide söylemek istedikleri bir akşam ben de yapabilirim dedim ve sıvadım kolları. Hiç de zor değilmiş.
 Hamur için Malzemeler:
4 su bardağı un, 1 çay bardağı ılık süt  1 çay bardağı ılık su, 1 tatlı kaşığı toz şeker, 1 tatlı kaşığı tuz,  1 yemek kaşığı toz maya

Kıymalı iç için malzemeler:
200gr kıyma,  2 adet kuru soğanın rendesi,  2  adet domatesin rendesi, 1 adet sivri biber,  tuz,  karabiber


Yapılışı toz maya ılık suda 15 dakika kadar  bekletilir süt,  şeker ve tuz eklendikten sonra yavaş yavaş un eklenerek yumuşakça bir hamur elde edilir.  Üzerine nemli bez örtülüp  serin olmayan  bir yerde yarım saat kadar dinlendilirilir. Hamurdan yumruk  büyüklüğünde parçalar kopartıp, oklava ile dikdörtgen olacak şekilde açılır.  Kıymalı harç için verilen malzemeler karıştırılıp elde edilen  karışımdan açılan pide hamuruna sürülür ve kenarları biraz kapatılarak pidenin şekli verilir.. Fırın tepsisinde  200C fırında kızarana kadar pişirin. Fırından çıkar çıkmaz kenarlarına tereyağ sürülür.
Ve tarifimi 73. hafta porslen demlik çay saati etkinliği için gelibolu17 arkadaşıma gönderiyorum

1 yorum:

zeynep dedi ki...

Yapanın ellerine sağlık diyorum pek bi severim pideyi:)