19 Nisan 2012

Şehriye Çorbası

Sevgili Neyran arkadaşımın "çorbalarımız" etkinliği için bu kezde şehriye çorbamı göndermek istiyorum,,,kendisine kolaylıklar diliyorum,sevgilerimi gönderiyorum :)

Çorbamın yapılışı gayet kolay ve pratik ama çok lezzetli oluyor,biz seviyoruz umarım sizde seveceksiniz...

5-6 bardak tavuk suyunu uygun boy tenceremizde kaynamaya bırakıyoruz,kaynayınca içine ben bu kadar suya iki çay fincanı şehriye koyuyorum kıvamı yetiyor,zaten yapanların eli  alışkın olduğu için el terazi göz kantar misali ayarloyoruz,ben hiç öyle usta aşçılar gibi ölçü vermeyi yemek tarif etmeyi bilemiyorum,öyle bir iddiamda yok zaten bir eve bir tane aşçı yeter :) Ben burda hobi yapıyorum kafamı dinlendiriyorum,maksat gönüller bir olsun .) Dedikten sonra az önce kaynayan tavuk suyuna şehriyelerimizi koymuştukya ara sıra karıştırıp orta ateşte pişiriyoruz zaten 10 dakika yeterli pişmesi için,,,,altını kapatıyoruz,diğer tarafta bir limonun suyunu sıkıp bir yumurta sarısı ile çırpıp azcık çorbamızın suyundanda ilave edip çorbamızın içine karıştıra karıştıra döküyoruz,sonracığıma ufak bir tavada 4-5 kaşık sıvıyağı kızdırıp içine pul biber ve kekik katıp çorbamızın içine cosssslatıyoruz :) Bu tabiride geçen gün safiye abladan duydum çok hoşuma gitti  hemen çaldım :)
cossladıktan sonra çorbamız içmeye hazırdır çok sıcak içmeyin ağzınız yanar hemide Efendimiz (s.a.v) yemeği kaynar vaziyette yemememizi tavsiye etmiştir sünnetede uydukmuydu sevapta kazanmış oluruz :)
tuz atmayı unutmayın çorbaya,günde 6 gram tuz insan vücuduna kafi gelirmiş,ama ben biraz tuzlu yemeyi seviyorum,azaltsam olacak ama tuzsuz lezzetini alamıyorum,şimdilik tansiyon problemim yok  10-7 tansiyonla geziyorum ama ilerde ne olur bilemem, Rabbim dermansız dert vermesin kimseye inşallah...Selamlar hoş kalınız....

Bak daha dumanı üstünde :)

Coossssss.... :)

12 yorum:

özlem dedi ki...

ellerine sağlık bacım çorba nefis görünüyor. coslatmışsın valla çorbayı.

gelibolu17 dedi ki...

Özlem sağolasın canımm :)
evet coslattım,sevgiler,selamlar olsun :)

özlem dedi ki...

ben oya yaparken stresimi atıyorum. Hele de bu günlerde çok ihtiyacım var stres atmaya. Günler geçmek bilmiyor. Gelll 26 nisan diyip duruyorum.
Canım annene Allah rahmet eylesin. Ne emektir onun yaptıkları. Benn şimdi sana göz kırpıyorum anladın demi:)))))
modellerini merakla bekliyorum. Bende iznin olursa üyesi olduğum forumda paylaşırım.

özlem dedi ki...

tamam sen acele etme vakit var. Sana iyi gezmeler benim yerimede gez evden çıkamıyorum çok sıkılıyorum valla.
öpüyorum sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

Peki canım,sağolasın,olur gezerim hatta senin yerinede mama yerim çay içerim :)İnşallah sende neşeli neşeli gezersin bundan sonra bende öpüyorum,selamlar :)

anne eli gibi dedi ki...

benim en sık yaptığım çorbalardandır ailecek çok severiz ellerine sağlık canım..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmm nefis bir çorba olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

gelibolu17 dedi ki...

Reyhan,
sağolasın canım,selamlar :)


Elif,
teşekkürler canım,sanada sevgiler vede selamlar olsun :)

Unknown dedi ki...

offf havalar soğudu tekrar çorbalara geri döndük eline sağlık...

Naliya dedi ki...

Hem pratik,hem de çok nefis görünüyor..Ellerine sağlık..
Sevgiler..

yemekbiraşk dedi ki...

cozzz yaptıktan sonraki haline bayıldım:) ellerine sağlık canım nefis olmuş sevgiler..

gelibolu17 dedi ki...

Pozitif pembe,
haklısın tekrar üşümeye başladık,,,teşekkürler selamlar :)


Leyla bacım,evet öyle,,,teşekkürler selamlar :)


Seval,
bende en çok o kısmını seviyorum canım,,,teşekkürler sevgiler :)