23 Temmuz 2012

Saksı Kebabı

Efenimmm,ben geldimm azcık gecikmelide olsa,geldim bugün sabahtan beri koşturuyorum hep dışardaydım,
sıcakta işim zordu doğrusu oruç oruç neyse sonunda kendimi eve atabildim,az bakim dedim bekleyen tariflerinizi ekliyeyim :)
Sevgili Yemeksevdam etkinliğimize saksı kebabı göndermiş sağolsun,,,teşekkür ediyorum,ellerine sağlık canım,gene beklerim,selamlar olsun :)



SAKSI KEBABI

Malzemeler
  • 3 adet bostan patlıcan
  • Yarım kg tavuk pirzola (kuşbaşı)
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet kapya biber
  • 4 adet domates
  • 1 adet havuç
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı biber salçası
  • Sıvıyağ
  • 100 gr kaşar peyniri
  • Tuz, karabiber, kekik
HAZIRLANIŞI

Bostan patlıcanları alacalı soyup eninden ikiye ayırınız. İçlerini oyunuz. Yarım saat tuzlu suda bekletiniz. Sonra kızgın yağda hafifçe kızartın. Kuşbaşı doğranmış tavuk etlerini bir tencerede suları çekene kadar pişirin. Pişince üzerine biraz sıvıyağ gezdirin ve önce piyazlık doğranmış soğanları, sarımsağı ve ince ince doğranmış havucu ekleyin. Sonra biberleri ve en son domateslerden 2 tanesini küp doğrayarak ekleyin ve kavurmaya devam edin. Domates ve biber salçasını 1 bardak sıcak suyla açıp tavuğumuza ilave edelim ve kaynadıktan sonra 10 dk pişirip altını kapatalım. Damak tadınıza göre tuz ve baharatını ekleyin. Kızarmış patlıcanlarımızı bir borcama alalım. İçlerine tavuklu harcımızı suyunu süzerek dolduralım. Hepsini bu şekilde doldurduktan sonra üzerlerine kalın dilim halde doğranmış domates koyalım. Tavuk tenceresinin altında kalan suyunu borcama dökelim. 180 derece fırında 15 dk pişirelim. Domatesler yanmasın dikkat edin. Fırından çıkarmadan önce üzerlerine rendelenmiş kaşar serpip tekrar fırında kaşarlar eriyene kadar bekletelim. Yemeğimiz hazırdır afiyet olsun efendim. 

Hiç yorum yok: