06 Ağustos 2012

Güllaç

Ramazan olurda Güllaçsız olurmu değil mi ama?
11 ayın sultanı Ramazan ayının olmazsa omaz tatlısıdır güllaç mutlaka yapılır yenir,bu kez güllaçımızı sevgili fincan teyze göndermiş sağolsun,ellerine sağlık canım,çok teşekkürler,gene bekliyorum,selamlar hayırlı ramazanlar :) Ayyy pekte güzel anlatmış yapılışını aşama aşama,çok beğendim...



Ramazan denilince ilk akla gelen tatlıdır güllaç...
Hazır güllaç alıyorsunuz, yapımı çok kolay...
Ben Saffet Abdullah Efendi Güllaçları markalı güllacın 400gr.'lık paketini aldım.
Gerçekten çok lezzetliydi ve üzerinde yazan tarifi uyguladığınızda lezzet garanti...
Ben paketlerin arkasındaki tarifleri yapmaktan çekinirim.
Genelde çok şekerli olur ama bu güllaçta onu yaşamadım, ölçü tam ;)
Önce cevizlisini denedim, birkaç gün sonra fıstıklısını yaptık ama bizimkiler cevizliyi daha çok beğenmişler ;)
Herkes kendi damak tadına göre hazırlayabilir.

Malzemeler
3 litre süt,
1 kg şeker (4 su bardağı)
400 gr.'lık hazır Güllaç (tercihen Saffet Abdullah Efendi Güllaçları)
Arzuya göre ceviz, badem, fıstık, fındık eklenebilir.

Hazırlanışı
Süt ile şeker kaynatılıp, ılık hale getirilir.  
Sonra tepsiye konan her güllaç yaprağının parlak tarafı üzerine kepçe ile ılık süt gezdirilir.
Ben aralara da ceviz serpiştirdim.
Güllaç yaprakları bittiğinde kalan süt güllaçların üzerine dökülür.

Soğuyunca (buzdolabında 4-5 saat dinlendirirsek) çok daha güzel oluyor.
Üzerine dövülmüş ceviz, badem, fıstık, fındık  ile servis yapabilirsiniz.
Üzerini meyvelerlede de süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Bu tarifimi İFTAR BEREKETİ etkinliğine ev sahipliği yapan http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ arkadaşımıza gönderiyorum.
Kolay gelsin... 

4 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Ellerine sağlık canım
güllaçı az severim yani senede bir kere ramazanda yeter bana ama mutlaka başkası yapmalı mesela şimdi sen yaptın ya ben onu yemeliyim öyle yani :))
bilmem anlatabildim mi :))

Çay Makinası dedi ki...

Elinize sağlık, güzel bir çalışma olmuş, paylaşım için teşekkürler... Başarılarızın devamını dilerim..

gelibolu17 dedi ki...

Yıldız,hoşgelmişsin :) Anladım canım,sen gel ben sana güllaç yapıverim nolcakki,hem sayende bende yemiş olurum,hani bak koca Ramazan geldi gidiyor bende daha yapamadım bilmem anlatabildim mi :)Ay dur bari ben bugün güllaç yapıyim kısmet olursa :) senide davet ederim yemeye :)

Çay Kazanları dedi ki...

Güzel bir çalışma olmuş, paylaşım için teşekkürler..