01 Kasım 2012

Antalya Tahinli Çörek Tarifi

Sevgili Nursevin arkadaşım sağolsun etkinliğimize iki güzel tarif göndermiş,teşekkür ediyorum,ellerine sağlık canım,her zaman bekliyorum,güzel bir blogu var yeni tanıştım etkinlik sayesinde,inşallah daimi bloggerlardan olur ve takipçisi bol olur :) Selamlar olsun....

Özellikle Ramazan aylarında çok yapılan ve Ramazan pidesi almaya fırınlara giden hemen hemen herkesinde bu çörekden alması Antalya'da bu lezzetin ve damak tadının çok sevildiği gerçeğini kanıtlıyor. Bir yat gezimiz sırasında gezideki arkadaş grublarından kek getirmişlerdi. Tarifini aldım ve bana fırınlardaki gibi yağlı kağıda dökmemi hatta birer kepçe , birer kepçe krep gibi küçük pasta tabağı büyüklüğünde çörekleri yapabileceğimi söylediler. Yaptımda :)) Turta kalıplarına döktüm , yağlı kağıda döktüm , değişik şekillerde yaptım. Mini kekler gibi. Bu defa dağlarda değişik kalıplar bulamadığım için ve kek yapma ihtiyacımda ,yanımda tarif defterimde olmadığından aklımda ve malzememde olan bu tarifi tepside denedim. Mikserde gerekmiyordu.:)

Güzel kek gibi oldu. Kek gibi de yenildi. Özellikle erkek beğenilerini aldı. 



Ayrıca Bu tarifimi  77.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine  http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ gönderiyorum. 





Tahinli Ramazan Çöreği Nasıl yapılır?
Malzemeler:
1 yumurtanın akı ( Sarısı üzerine sürülecek)
1 pk. Kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
2 su bardağı Silme Toz şeker
2,5 Çay bardağı tahin
1 Su bardağı süt+ 2 parmak
2 Çorba Kaşığı tepeleme Oda Sıcaklığında Tereyağı
2,5 su bardağı un






Tahinli Çörek yapılışı:

*Bütün malzemeyi çırpma teli ile karıştırıp Yağlı kağıtlara kepçe ile dökebilir. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam sepeleyebilirsiniz. Ceviz ilede renklendirebilirsiniz. 
Ben elimdeki cam kalıbı yağlayıp unladım ve hamurun tamamını döktüm . 



180 derecede ısıttığımız fırına sürüp . 150 dereceye düşürerek 40- 45 dakika pişirelim. Afiyet olsun.



                                               Turta kalıbına dökülmüş. İnce pişirilmiş.

Hiç yorum yok: