03 Aralık 2012

Elmalı Kek

Sevgili Heden güpgüzel Elmalı kek yollamış etkinliğimize sağolsun,çok teşekkürler canımm,elmanın ve ayvanın  içine katıldığı hamur çok güzel oluyor gerçekten,ben seviyorum,,,geçen ayva marmelatlı kek yaptım nefis oldu ayıptır söylemesi,senin tarifinide deniyeceğim inşallah...


GÜZEL BİR PAZAR GÜNÜNDEN HERKESE MERHABALAR.
BURALARA UĞRAMAYALI GENE BAYA OLDU.VAKTIMIN ÇOĞUNU ARTIK AILEMİZİN YENI ÜYESİ TOSTOS DORUK' LA GEÇİRİYORUM.DORUKUN BAKIMI İÇİN ANNEM YARDIMCI OLACAKTI AMA ANNEMİN BEL FITIGI ONUN HAREKET ALANINI KISTLADIGI VE ACISINI ARTTIRDIGI ICIN TOSTOSUMA BAKMAK BANA DÜŞTÜ.ARTIK DIŞARI İŞLERİ BIRAKTIM VE MİNİĞİMİZ  BÜYÜYENE KADAR ONA BAKMA İŞİNİ SEVE SEVE ÜSTLENDİM.EEEE NE YAPALIM TEYZE OLMAK O KADAR KOLAY DEĞİL :)
BLOGUMU  YANLIZ BIRAKMAYACAGIM SİZLERİ  İZLEMEYE ARADA DA OLSA DEVAM EDIYORUM.
BU GÜN MUTFAĞIMIN MİSAFİRİ BU GÜZEL KEK YADA ELMALI PAY YADA ELMALI TART OLDU.
BU TARİFİMİ ETKİNLİK İÇİN http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/  YOLLUYORUM.















Malzeme.
3 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket salep
yarım paket kabartma tozu
3 adet yeşil elma
2 su bardaı un
50 gr erimiş tereyağı
1 tatlı kaşığı tarçın
yarım su bardağı fındık kırığı
üstü için pudra şekeri
Yapımı.
Yumurtaları şekerle çırpalım.Yoğurt,sıvı yağ,salep ekleyıp karıştıralım.Un ve kabartma tozunuda ılave edıp hamurumuzu.yağlı kağıt serilmiş tepsıye dökelim.Elmalarımızı soyup dilimleyelim ve hamurun üstüne dizelim.Elmalaın üstüne tarçın ve fındık kırığı serpelim.Erıttığımız tereyağını en üste gezdirelim.170 derecede 40 dk pişirelim.soğuruktan sonra üstüne elekle pudra şekeri gezdırelim.
Afiyet Olsun.

2 yorum:

çatlakkafe dedi ki...

bloğumda pasta var alırmısın sevgiler

Adsız dedi ki...

Bloğumda etkinlik için sodalı poğaça tarifi var. Alırsanız sevinirim. Kolaylıklar diliyorum.