21 Şubat 2013

Beze

Merhaba arkadaşlar,porselen demlik çay saati etkinliğimizin 79. su ev sahibeliğimde devam ediyor :)
Sevgili Nuray (Çatlak kafe) arkadaşım sağolsun güzel beze tarifini yollamış,
ellerine sağlık canımm çok teşekkürler,gene bekliyorum,sevgiler :)




malzemeler
2 yumurta akı
2 çay bardağı şeker
2 damla limon suyu
çok az tuz(1-2gr.)

Yapılışı 
Yumurta aklarını sarılarından ayırın sarılar yumurta aklarına  kesinlikle bulaşmamalı. Malzemeleri miksere koyup hızlı devirde  beyazlaşıp krema kıvamına gelene kadar yaklaşık 15- 20 dakika  çırpın.İsterseniz gıda boyasıyla renklendirebilirsiniz ben pembe ve beyaz yaptım


  Hazırladığınız karışımı krema sıkma torbasına koyup yağlı kağıt yayılmış tepsiye istediğiniz büyüklükte sıkın

 önceden ısıtılmış fırında 100 derecede 1 saat 15 dakika kadar pişirin.Fırından çıkarın

2 yorum:

Ebrunun Mutfagi dedi ki...

çocukluğumda çok yerdim çok severim çok güzel bir lezzet şekilleri çok hoş olmuş eline sağlık

Gelibolu17 dedi ki...

Ben hala çok seviyorum canım,fırsatını buldukça alıyorum,kendim yapmayı beceremiyorum :)

Teşekkürler sevgiler