15 Şubat 2013

Nişastalı Mayalı Poğaça

Hayırlı cumalar olsun diyerekten,
yeni gelen bir başka güzel tarifi eklemek istiyorum :)
Sevgili Hanife arkadaşım sağolsun her zaman etkinliklerimizin destekçisi olmuştur,
yine harika poğaçalarını göndermiş bize,ellerine sağlık canımmm teşekkürler,her zaman bekliyorum
selamlar :)

Hayırlı Cumalar arkadaşlar Cumamız mübarek olsun 
Rabbim layıkıyla geçirmeyi bizlere nasip eylesin...

Ehliyet almak için uğraşılarım devam ediyor çok şükür yazılı sınavımı 
güzel bir sonuçla tamamladım şimdi sırada direksiyon sınavımda İnşaAllah hayırlısıyla onuda geçerim....

Tabii bu arada mutfaktada tarif denemelerim devam ediyor...  

Sevgili Cahideden aldığım bir tarif var sırada....
Allah ondan razı olsun çok güzel bilgiler paylaşıyor bizimle bunlardan biride 
hamuru robotta hazırlamak...
Son zamanlarda hamurlarımın çoğunu ya ekmek makinesinde 
yada robotta hazırlıyorum yalnız dikkat edilmesi gereken bir konu var un miktarını doğru ayarlamak gerekiyor bu sebepten unu eklerken kontrollü olmakta fayda var...
Şimdi tarife geçelim...
1 su bardağı buğday nişastası
4 su bardağından biraz fazla un 
1 yumurta ( sarısı üzeri için ayrılacak)
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ 
2 su bardağından 1 parmak eksik süt( yani biri tam dolu, diğerinin ağzından 
1 cm kadar eksik olacak)
1.5 tatlı kaşığı instant kuru maya
 2 yemek kaşığı şeker
 1 tatlı kaşığı tuz
İç malzemesi
Haşlanmış patates 
Maydonoz
Çökelek
Mutfak robotuna kuru malzemeleri koydum ortasını açıp sıvı malzemeleri 
ekledim hamuru hazırladım...
Hamur mayalanırken iç malzemesini hazırladım..
Haşladığım patateslerin kabuklarını soydum rendeledim çökeliği  ve minik 
minik doğradığım maydanozu  ekleyip karıştırdım...
Mayalanan hamurdan mandalina kadar aldım yuvarladım elimle poğaça yapar 
gibi açıp içten koydum kapattım tekrar yuvarladım kapattığım kısmı 
alt tarafa çevirip tepsiye dizdim...
Kaşığın sapıyla poğaçaların üzerine bastırıp yumurta sarısı sürdüm...
Susam ve çörekotu serptim.... 
Tepsidede bir müddet bekletip fırına verdim...Poğaçalar kızarınca 
fırından aldım...
Poğaçalarımı sevgili Gülcanın ev sahibliği yaptığı çay saati etkinliğine 
gönderiyor kolaylıklar diliyorum..
Afiyet şifa olsun.... 

Hiç yorum yok: