02 Nisan 2013

Bal Kabağı Püreli,Sütlü İrmik Tatlılı Pasta,Kolay Pasta

Efenimm sevgili Susam Çörekotu annemin diğer tatlımı tatlı lezizmi leziz tarifi karşınızda buyrunuz 
Ellerine sağlık annem çok teşekkürler sevgiler :)



BALKABAĞI PÜRELİ,SÜTLÜ İRMİK TATLILI PASTA - KOLAY PASTA
BENDEN SİZE SICACIK SELAMLAR,SEVGİLER GELSİN :)

1 adet sade pastaban,
bir kase kadar ezilmiş püre yapılmış bal kabağı tatlısı,
kırılmış ceviz,
hindistan cevizi,
keki ıslatmak için 1 bardak kadar süt ve 2 kaşık şeker
sütlü irmik tatlısı için:
1 lt süt,
7 yemek kaşığı tepeleme irmik,
1 yemek kaşığı nişasta,
12 yemek kaşığı şeker,
1 yemek kaşığı (tere)yağ,
1 vanilya,
                                                                    1 fiske karbonat
1 adet pastabandan 2 adet pasta çıkıyor:)
pastabanın 1 tanesi şekerli süt ile bir miktar ıslatılır(ben ekmek kadayıfına benzemesi için biraz fazlaca ıslattım çok güzel oldu) ,
daha önceden pişirdiğim kabak tatlısının bir kısmını ayırıp çatalla ezdim püre halinegetirdim,
sütlü irmik tatlısını yukarıdaki ölçülerle pişirip hafif ılıyınca yarısını 1 pastabanın üstüne sürdüm( bu miktar 2 adet pasta keki için yeterli oldu,benim de 2 ayrı pastam oldu, hem misafirlerime hem kendimize yetti ),
onun üstüne kabak püresini yerleştirdim,
1 gece buzdolabında bekletmekte yarar var
hindistan cevizi ve kırılmış ceviz dökerek servis ettim

Hiç yorum yok: